حزب وابسته به رئیس‌جمهور جدید فرانسه این بار در انتخابات پارلمانی این کشور با کنار زدن احزاب سنتی شگفتی‌ساز شد.

شگفتی‌سازی مکرون در دور اول انتخابات پارلمانی فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین نتایج اعلام شده، حزب تازه‌تاسیس امانوئل مکرون رئیس‌جمهور جدید فرانسه در دور اول انتخابات پارلمانی این کشور ضربه سنگین دیگری را به احزاب سنتی سوسیالیست و محافظه‌کار وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب مکرون به تنهایی بیش از 30 درصد آرا را در دور اول انتخابات به دست آورده است و با این حساب، پیش‌بینی می‌شود حزب وی در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که هفته آینده برگزار می‌شود، بیش از 400 کرسی از مجموع 577 کرسی پارلمان فرانسه را از آن خود کند.

طبق نتایج قطعی دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب جدیدالتاسیس «جمهوری به پیش» وابسته به مکرون با کسب 32.32 درصد آرا در صدر و پس از آن جناح راست فرانسه با کسب 21.56 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفتند.

همچنین حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» حزب چپ افراطی ژان-لوک ملانشون- و حزب کمونیست نیز 13/74 درصد آرا و حزب سوسیالیست و متحدانش 9/51 درصد آرا را کسب کردند. فهرست‌های نامزدهای طرفدار محیط زیست نیز 4/30 درصد آرا را به دست آوردند.

در این انتخابات میزان عدم مشارکت به یک رکورد بی‌سابقه درصد رسید. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد 51.4 درصد از واجدین شرایط در انتخابات پارلمانی روز گذشته این کشور شرکت نکردند.

در انتخابات پارلمانی امسال بیش از 47 میلیون فرانسوی برای انتخاب 577 نماینده پارلمان کشورشان، واجد شرایط رأی دادن بودند.

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار