استاندار کرمانشاه گفت: طرح مقابله با آتش سوزی باید از سوی مدیریت بحران استان تهیه شود تا در زمان بروز آتش سوزی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اسداله رازانی در شورای هماهنگی مدیریت بحران اظهار کرد: باید لوازم و تجهیزات لازم به منظور اطفاع حریق در اختیار نیروها قرار گیرد تا روند خاموش کردن آتش تسریع شود.

استاندار کرمانشاه گفت: وقوع آتش سوزی با توجه به فصل گرما و خشک‌ شدن مراتع طبیعی است، لذا باید خود را برای مهار آن آماده کنیم باید آتش سوزی های رخ داده در مراتع و جنگل ها را در نطفه خفه کنیم تا به دیگر نقاط سرایت نکند.

وی به اهمیت تامین نیروی انسانی برای اطفا حریق جنگل ها و مراتع اشاره کرد و گفت: باید برای تامین نیروی انسانی در زمان های بروز آتش سوزی فکری کرد تا وظایف ارگان های مختلف مشخص شود.

استاندار کرمانشاه بر اهمیت متمرکز کردن تجهیزات مورد نیاز اشاره و اظهار کرد: باید تجهیزات مورد نیاز برای اطفا حریق در مراکز ذيربط انبار شود تا در زمان نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

رازانی همچنین در این جلسه در رابطه با استفاده از بالگرد برای اطفا حریق دستور پیگیری داد و بر لزوم حضور مدیران استانی در مناطقی که طعمه حریق می شوند، تاکید کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: باید راه دسترسی‌ را در منابع طبیعی ایجاد کنیم تا در زمان بروز آتش سوزی بتوانیم تجهیزات و نیرو را به قلب آتش نزدیک کنیم.

مجتبی نیکردار افزود: باید پهپادهایی را در نظر بگیریم تا در تا پرواز روزانه سطح مناطق به ویژه مناطق صعب العبور را رصد کند.

وی یادآور شد: فرمانداران وظیفه مدیریت بحران در شهرستان ها را دارند و تمامی ارگان های نظامی و دولتی باید در زمان بروز بحران از فرمانداران تبعیت کنند.پ
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.