مدیر کل امور مالیاتی استان از تحقق هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ پور امیدی گفت: ۹۷ درصد مالیات‌های استان محقق شده واین میزان ۲۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.
 
تحقق بیش از هزار میلیارد تومان مالیات 
 
پور امیدی اضافه کرد: پانصد و شصت میلیارد تومان از این میزان مالیات مستقیم و نیم دیگر آن مالیات بر ارزش افزوده است.
 
مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: نیمی از این مالیات از منابع مستقیم، ۳۰ درصد اشخاص غیر دولتی، ۱۳ درصد حقوق بگیران، ۴ درصد اصناف و مشاغل، ۱ درصد مستغلات و ۲ درصد را نیز سایر موارد تامین شده است.
 
پور امیدی همچنین با اشاره به اینکه اظهار نامه‌های مالیاتی اظهار نظر‌های سلیقه‌ای را کاهش داده است افزود: مودیان مالیاتی اصناف و مشاغل تا پایان خرداد ماه فرصت دارند اظهار نامه مالیاتی شان را تحویل دهند.
 
وی اضافه کرد: مالیات این گروه براساس مالیات سال گذشته و با ۸ درصد افزایش دریافت خواهد شد.
 
مدیر کل امور مالیاتی استان درباره مالیات بر ارزش افزوده هم گفت: حدود ۵۰ درصد از مالیات استان از این منبع و توسط مصرف کنندگان نهایی پرداخت میشود و کالاهای اساسی از پرداخت آن معاف اند و شامل کالاهای لوکس مانند طلا می شود.
 
وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده به صورت استانی توزیع می‌شود که برای فعالیت عمرانی ۳۰ درصد در اختیار روستا‌ها و ۷۰ درصد در اختیار شهر‌ها و بر اساس شاخص جمعیت قرار می‌گیرد.
 
به گفته مدیر کل امور مالیاتی استان، املاک و مستغلات و اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه فرصت دارند اظهار نامه‌های مالیاتی خود را تحویل دهند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.