رییس دانشگاه غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی گفت: وضعیت توزیع دانشجو در دانشگاه غیرانتفاعی ناعادلانه بوده و در برخی واحدها با بحران مواجه است.

بحران کمبود دانشجو در برخی واحدهای غرانتفاعی
علی آهون‌منش رییس دانشگاه غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ۱۱.۸ درصد از دانشجویان وزارت علوم در دانشگاه‌های غیرانتفاعی سراسر کشور در سالیان گذشته تحصیل می‌کردند که با کاهش آمار جمعیت دانشجویی کشور این میزان به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
 
آهون‌منش ادامه داد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی به دلیل خصوصی بودنشان یک ریال از پول بیت‌المال دریافت نمی‌کنند و دولت کمکی به این مراکز آموزشی انجام نمی‌دهد و همه هزینه‌های این دانشگاه از طریق شهریه‌های دانشجویی پرداخت می‌شود.
 
وی عنوان کرد: دانشگاه‌های دولتی مثل پیام‌نور و علمی کاربردی پول‌های فراوانی از دولت به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند، اما دانشگاه غیرانتفاعی با عمل کردن به شعار اقتصاد‌ مقاومتی و تحقق آن بر روی پای خود ایستاده و بدون گرفتن کمترین کمک مالی دانشگاه‌های خود را اداره می‌کند.
 
رییس دانشگاه غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی تأکید کرد: من از مسئولان وزارت علوم درخواست دارم که میزان درصد سهمیه دانشگاه غیرانتفاعی را بالا ببرند تا این مراکز آموزشی از نظر مالی دچار مشکل نشوند.
 
آهون‌منش تأکید کرد: در دانشگاه غیرانتفاعی سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته است بنابراین باید سهمیه جذب دانشجو در مقاطع مختلف با توجه به پتانسیل بالای این دانشگاه افزایش یابد.
 
وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید برای میزان جذب سهمیه دانشجو تصمیم‌گیری نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.