نشست شورای عالی ورزش استان به ریاست استاندار، با حضور مسئولان ورزشی استان و هیئت های ورزشی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

برگزاری نشست شورای عالی ورزش استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی امروز در این نشست، طرح استعدادیابی ورزش استان کرمان را یک طرح پایدار استانی دانست و گفت: نه تنها این طرح را متوقف نمی‌کنیم، بلکه هر مدیری می‌آید باید آن را ادامه دهد.

وی با اعلام اینکه امروزه ثابت شده، ورزش یک امر تجملاتی نیست، بلکه یک امر حیاتی برای سلامت افراد است، افزود: در کشورهای پیشرفته ورزش یکی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار توسعه‌یافتگی است.

رزم حسینی به سند جامع ورزش استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: طرح توسعه سند ورزش در استان کرمان با هدف نشاط اجتماعی و پرورش قهرمانان بومی انجام شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای اولیه این سند 12 رشته ورزشی در نظر گرفته شد و در مجموع این سند کار خود را با یک میلیاردتومان اعتبار آغاز کرد.

رزم حسینی افزود: این سند برای این بود که بجای خرج هزینه‌های گزاف در ورزش استان برای بازیکنان خارجی و غیربومی و تشریفات مسابقات، این اعتبارات در راه استعدادیابی و استعدادپروری هزینه شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه در سند توسعه ورزش استان اشکالاتی وارد است، اظهار داشت: ظرف مدت یک هفته آینده با حضور هیئت ها و کارشناسان ورزشی برای بهبود روند این سند جلساتی گذاشته می شود.

وی از این سند به عنوان یک سند کارشناسی شده نام برد و تأکید کرد: باید این موضوع روشن شود که سند ورزش مناطق کشوری چه میزان در ورزش استانی تأثیر دارد، چراکه ما نباید جور مناطقی که کوتاهی کرده‌اند را بکشیم.

رزم حسینی یادآور شد: پیشکسوتان و استادان دانشگاه درگیر سند توسعه ورزش استان کرمان بودند و 12 طرح را برای فعالیت در قالب این سند انتخاب کردند که در ادامه سایر رشته‌ها هم می‌توانند وارد طرح مذکور شوند.

وی افزود: : ورزش معلولان نیز در سند توسعه ورزش استان کرمان دیده شده است.

استاندار کرمان تکمیل جدول اماکن ورزشی در قالب طرح سند توسعه ورزش استان را نیز یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و اظهار داشت: باید تمام امکانات استان کرمان شناسایی شود و به صورت پیوست طرح سند توسعه ورزش مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رزم‌حسینی با انتقاد از اجرای ناقص و غیراصولی سند توسعه ورزش استان، گفت: این سند به خوبی اجرا نشده است در حالی که باید روزبه‌روز تکمیل‌تر شود.

وی افزود: متأسفانه پول سند ورزشی استان کرمان که برای پرورش قهرمانان بومی و نشاط اجتماعی بود به سمت دیگر رفت و گاهی خرج آب و برق ادارات شد.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه استان کرمان در حوزه سلامت به عنوان استان برتر کشوری شد، خاطرنشان کرد: این امر نتیجه تدوین و اجرای طرح‌های سلامت است.

استاندار کرمان متذکر شد: اجرای بد و نامناسب یک طرح اصل طرح را زیرسؤال می‌برد و باید شاخص‌های ورزش در استان کرمان بهبود یابد.

رزم‌حسینی خواستار احیای بازی‌های بومی و محلی در استان کرمان شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار