سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه در یزد برگزار می شود.

 محمدصادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ از برگزاری سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه با هدف ارتقای کیفی اشعار آئینی و نوحه‌های عاشورایی در یزد خبر داد. 

کوچک‌زاده با اشاره به انتشار فراخوان سوگواره استانی شعر و نوحه با عنوان سفینه در یزد از همه هنرمندان، شاعران و نوحه سرایان استان برای حضوری گسترده در این سوگواره دعوت کرد.

وی با بیان اینکه این سوگواره به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با مشارکت حوزه هنری یزد برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان تا 25 تیرماه فرصت دارند آثار خود را به صورت حضوری یا پستی به دبیرخانه سوگواره به نشانی: یزد، بلوار شهید پاکنژاد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان ارسال یا از طریق رایانامه: safina@tebyanyazd.ir اقدام کنند.

این مقام مسئول، کشف استعدادهای ادبی جوان و خلاق در حوزه شعر آئینی و نوحه‌های عاشورایی، تقویت و ارتقای کیفی اشعار و نوحه‌هایی که در مناسبت‌های مختلف در هیئات مذهبی خوانده می‌شود، تولید اشعار عاشورایی با مضامین جدید و ایجاد جریانی سازنده در این عرصه را از اهداف این سوگواره برشمرد.

وی اظهار داشت: سوگواره سفینه در دو بخش شعر در تمام قالب‌ها و بخش ویژه شامل اشعاری که قابلیت نوحه شدن را داشته باشد، برگزار می‌شود. 

رئیس حوزه هنری استان به موضوع‌های سوگواره اشاره کرد و گفت: عاشورا حیات و ممات محمدی(ص)، عاشورا تبلور انتخاب و ایمان، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عزت و ذلت در کربلا، جلوه های قرآنی در کربلا، مکتب عاشورا برنامه زندگی، شهدای کربلا الگوی شهدای مدافع حرم و اربعین حسینی اجتماعی به سوی ظهور از موضوعات این رویداد ادبی است. 

کوچک‌زاده با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند در هر دو بخش با آثاری متفاوت شرکت کنند، ادامه داد: شاعران می‌توانند حداقل دو و حداکثر پنج قطعه از آثار خود را در هر بخش به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان سوگواره 19 مردادماه سال‌جاری در یزد برگزار خواهد شد، افزود: در مراسم اختتامیه با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار