ماه مبارک رمضان فرصتی ناب برای انس گرفتن با خدا است . معبود بی همتایی که همه راههای ممکن را باز میگذارد تا بندگانش به سوی عبادت او بشتابند تا در دنیا و آخرت رستگار شوند.

نجوایی با دوست - بخش هشتمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و چه خوب است در عبادت آن خالق مهربان با پیشوایمان حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) همکلام شویم . بخش هشتم از ترجمه نسبتا ازاد دعای ابوحمزه ثمالی را که منسوب به ان امام عزیز است با هم زمزمه میکنیم .

* * *

خداوندا از جانب تو پیوسته خیر و برکت بر ما نازل می شود و در مقابل ما فقط بدی میکنیم و این رویه همیشه بوده و هست.
خداوندا ، ای پادشاه کریم ؛ بدی های ما در محضرت ، باعث نمی شود که تو ما را از داشتن نعمت هایت محروم کنی و همیشه لطف و مهربانی تو شامل حال ما می شود .
پروردگارا ؛ چقدر پاک و منزهی . چه صبر ٬ بزرگی و کرامت بی پایانی داری .
ای خدا نامهایت پاک و منزه است و ستایش مخصوص معبودی بی همتا همچون تو است و تمام کارها و مخلوقاتت گرامی اند.
مهربانا ؛ تو پروردگار من هستی ، فضل و احسان تو بزرگتر و بی انتها تر از آن است که مرا با کارهای بدم و گناهانم مقایسه کنی. پس ای اقای من ، ای مولای من و ای معبود من ؛ مرا ببخش ، عفو کن و از من درگذر .
خداوندا؛ ما را به یاد خودت مشغول ساز و از قهر غضبت ما را در امان بدار و از عذابت ما را پناه ده . از عطاهای بی حسابت روزی ما گردان و به فضل وکرم به ما نیکی واحسان کن . توفیق به جای اوردن مناسک حج و زیارت قبر مطهر پیامبر گرامی را نصیب ما بگردان . خدایا ؛ درود٬ رحمت٬ مغفرت و خوشنودیت را نصیب پیامبر گرامی و خاندان مطهرش بگردان که تو نزدیک کسانی هستی که به درگاهت دعا میکنند و از روی لطف و مرحمت دعایشان را اجابت می کنی.
مهربانا توفیق اطاعت روزافزون خودت را نصیب ما کن و به ما توفیق ده تا پایان عمر بر آیین بندگی تو و سنت پبامبر گرامی ات که درود بی پایانت بر او و خاندانش باد ، باقی بمانیم .
خدایا پدر و مادر مرا بیامرز و آنها را که در خردسالی مربی من بودند مورد رحمت خود قرار بده و به پاداش احسان هایی که آنها درحق من کرده اند در حقشان احسان فرما ، گناهانشان را ببخش و انها را مورد مغفزت خویش قرار بده .
خدایا مغفرتت را شامل همه زنان و مردان مومن ، چه انها که در قید حیاتند و چه انها که به سوی تو شتافته اند بفرما و انها را در ثواب کارهای خوب ما شریک کن.
خدایا زنده و مرده ما را بیامرز ، چه انها که حاضرند و چه آنها که غائبند. چه زن و چه مرد ، چه کوچک و چه بزرگ ، چه انها که آزاداند و چه انها که اسیر.
خداوندا انهایی که از مسیر تو دور شده اند دروغگویند، و در گمراهی شدید و عمیق گرفتار آمده اند و آشکارا از زیانکاران هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار