مدير جهاد كشاورزی محمودآباد گفت: تاكنون يك هزار و 950 هكتار از زمين های شاليزاری اين شهرستان بيمه محصولات كشاورزی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی افزود: تاكنون 17 هزار و 470 هكتار از زمين های شاليزاری محمودآباد به كشت برنج اختصاص يافت كه 17 هزار و 390 هكتار از اين زمين ها به كشت ارقام بومی و مابقی به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

وی گفت: تاكنون يك هزار و 950 هكتار از زمين های شاليزاری اين شهرستان بيمه محصولات كشاورزی شد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان محمودآباد درباره توزيع كود بين كشاورزان اين شهرستان گفت: به منظور حمايت از كشاورزان برنجكار، يك‌‌ هزار و 800 تن انواع كود شيميايی بين كشاورزان محمودآبادی توزيع شد.

وی افزود: از اين مقدار كود، يك‌ هزار و 360 تن اوره، 270 تن فسفات و 70 تن پتاس توسط كارگزاران بين كشاورزان توزيع شد.

صادقی گفت: از ابتدای امسال نسبت به تامين و توزيع 364 هزار و 70 ليتر انواع سوخت كشاورزی اعم از نفتگاز و نفت سفيد اقدام شد.

اين مسؤول افزود: برای حفظ اراضی كشاورزی و مبارزه با آفت ساقه‌خوار برنج 2 هزار و 800 هكتار از اراضی شاليزاری اين شهرستان مبارزه بيولوژيك با زنبور تريكوگراما آغاز شد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان محمودآباد با بيان اينكه 500 هكتار از اراضی شاليزاری روستاهای بائوده عليا، خوردونكلا و زنگی‌كلای هرازپی اين شهرستان با اعتباري بالغ بر 42 ميليارد ريال تجهيز و نوسازی شد، افزود: عمليات نقشه‌برداری 400 هكتار از شاليزارهای روستاهای حاجيكلاعليا و سفلی و ملاكلا اين شهرستان به پايان رسيد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.