نماینده مردم زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان علاوه بر گرمای هوا، کمبود آب آشامیدنی و قطعی برق با نرخ بالای تعرفه‌های فیش برقی نیز دست به گریبان هستند.

علیم یارمحمدی نماینده مردم  زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گرمای بی‌سابقه استان سیستان و بلوچستان و مشکلات ایجاد شده برای ساکنان این منطقه گفت: ما از یک ماه گذشته با اطلاعیه‌های مختلف وقوع این پدیده هواشناسی را به وزارت کشور اطلاع داده بودیم اما تا کنون هیچگونه اقدام مناسبی از سوی آن‌ها صورت نگرفته است.

وی افزود: مسئولان دولتی کمبود بودجه مصوب از سوی مجلس را دلیل عدم رسیدگی به مشکلات ایجاد شده به علت گرمای بی‌سابقه هوا می‌دانند.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: بیش از 95 درصد مردم استان سیستان و بلوچستان به دولت دوازدهم رای دادند، دولت نیز موظف به رسیدگی هرچه سریع‌‍‌تر به مشکلات این استان است.

یارمحمدی خاطر نشان کرد: به علت کاهش ولتاژ برق، ما شاهد قطعی‌های متوالی و طولانی‌ مدت هستیم به طوری که ولتاژ برق 220 در مرکز، وقتی به زاهدان می‌رسد به 110 ولت کاهش می‌یابد آن هم در زمانی که دمای هوا 55 درجه است و مردم نیازمند استفاده از کولر و  سایر تجهیزات خنک‌کننده هستند.

وی با بیان اینکه مسئولین عدم کشش شبکه و نداشتن تجهیزات را دلیل کاهش ولتاژ و قطعی‌های متوالی می‌دانند، تأکید کرد: گرمای هوا سبب مرگ دام ها و از بین رفتن محصولات کشاورزی مردم شده است.

عضو کمیسیون عمران کاهش و نبود آب مصرفی را از دیگر مشکلات این استان دانست و اظهار داشت: هر دو روز یکبار 15 لیتر آب بین ساکنین شهرستان زاهدان توزیع می‌شود اگر مسئولین و خانواده‌شان می‌توانند با چنین شرایطی زندگی کنند، ما هم می‌توانیم.

وی افزود: از سه ماه قبل تمامی مشکلات با وزیر کشور و وزیر نیرو در میان گذاشته شده بود اما به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

یارمحمدی تصریح کرد: نرخ فیش برق‌های مصرفی باید متناسب با روزهای گرم سال و درجه هوا تنظیم شود زیرا استان محرومی مانند سیستان و بلوچستان علاوه بر گرمای هوا، کمبود آب آشامیدنی و قطعی برق با نرخ بالای تعرفه‌های فیش برق نیز دست به گریبان هستند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار