استاندار کرمان گفت: شبکه های مجازی و اجتماعی ابزار رایگان و آسانی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز است که می تواند از سوی روحانیون و مبلغین مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر شنبه در ستاد اقامه نماز استان، ضمن تسلیت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و گرامیداشت سالروز پانزده خرداد، افزود: یکی از وظایف ذاتی حکومت و دولتها مهیا نمودن زمینه های برپایی نماز است که تاکنون مساجد و نمازخانه های خوبی همراه با امکانات مناسب در سطح استان دائر شده است.
وی با اشاره به اینکه در 110 موسسه عالی استان کرمان نمازخانه ها با امکانات مناسب دائر شده است، یادآورشد: اکثر مدارس نیز در سطح استان دارای نمازخانه می باشند و همچنین در مراکز بین راهی نیز مکانی جهت برپایی اقامه نماز مهیا شده و تاکنون دو مرکز نیز مورد بازدید قرار گرفته است.
استاندار کرمان با تاکید براینکه آمار دقیقی از نمازخوان ها وجود ندارد و برررسی در این امر تجسس در کار مردم است، تصریح کرد: شرایط استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی که در دولت یازدهم فراهم شده، ابزار رایگان و آسانی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز است که می تواند از سوی روحانیون و مبلغین مورد توجه قرار گیرد.
رزم حسینی با اشاره به تاثیر تصمیمات ستاد اقامه نماز در توسعه و ترویج فرهنگ نماز با توجه به تاکیدات و فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، خاطرنشان کرد: مدیریت استان آمادگی دارد در جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه نهایت همکاری را با ستاد اقامه نماز استان به عمل آورد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در ادامه این جلسه با بیان احدیثی منصوب از معصومین (ع) در باب اهمیت برپایی نماز، گفت: حضرت علی(ع) فرموده اند که شیعیان مرا به دو خصلت امتحان کنید که اگر دارای این دو خصلت بودند، شیعه اند: اهمّیّت به نماز در اوّل وقت و دستگیری برادران دینی خود با مال، اگر این دو در آن ها نبود، پس از ما دورند، دورند و دورند.
آیت الله سید یحیی جعفری خواستار شد تا طی ارزیابی به عمل آمده، مشخص شود که ستاد اقامه نماز چه مقدار در ترویج فرهنگ نماز منشا خیرات و برکات بوده است.
دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان نیز در ادامه این جلسه گفت: وجود ستاد اقامه نماز و تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد در بخش های مختلف اثرات و برکات خوبی به همراه داشته است به گونه ای که اگر این برنامه ها در مراکز آموزشی، نظامی، کارگری و ... اجرا نمی شد، فرهنگ نماز مغفول می ماند.
حجت الاسلام مهدی عربپور پیگیری و احداث نمازخانه های بین راهی را یکی از اقدامات موثر این ستاد عنوان کرد و یادآورشد: درصد بالایی از مصوبات و فعالیت های ستاد اقامه نماز در استان موثر بوده اما در حد مطلوب نیست و جای کار بسیار دارد.
وی با اشاره به اینکه 85 درصد مردم طی بررسی های بعمل آمده معتقد به احکام دینی و اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: مساجد باید بیش از پیش فعال بوده و زمینه جذب جوانان را فراهم نمایند که در این امر نقش روحانیون و مبلغین تاثیرگذار است.
دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: در دانشگاه تربیت معلم استان، پیش از ماه مبارک رمضان 389 نفر از فرهنگیان استان به صورت فشرده در دوره های آموزشی قرآن و نماز شرکت کردند.
 در ادامه این جلسه راهکارهای تولید محتوی با موضوع نماز در فضای مجازی و بررسی اجلاس های استان نماز با این موضوع، وضعیت نماز در مراکز نظامی و همچنین وضعیت نمازخانه های بین راهی و نیازها مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
در این جلسه خانم مرادی نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ستاد اقامه نماز گفت: از مجموع 4 هزار و 820 مدرسه در سطح استان،در 3 هزار مدرسه نماز اقامه می شود که از این مجموع هزار و 423 مدرسه دارای روحانی و هزار و 305 مدرسه فاقد روحانی و توسط فرهنگیان نماز را اقامه می نمایند.
احمدی افزادی نماینده استانداری کرمان در ستاد اقامه نماز استان نیز در ادامه این جلسه از شناسایی 9 مسجد بین راهی در سطح استان که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، خبر داد و خواستار حمایت مالی و معنوی ستاد اقامه نماز برای مناسب سازی این مساجد شد که طی دستور استاندار کرمان مقرر گردید این موضوع از سوی فرمانداران محلی در دستور کار قرار گرفته و مشکلات مرتفع گردد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار