نوع خدمت در تابلوی پزشکان نباید اعلام شود/درج کلمه زیبایی ممنوع است

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که آنچه در پروانه مطب است باید در تابلو پزشکان نوشته شود؛ گفت : نوع خدمت و کلمه زیبایی نباید در تابلو پزشکان درج شود.

نوع خدمت در تابلوی پزشکان نباید اعلام شود/درج کلمه زیبایی ممنوع استمحمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص درج عناوین خدمتی که پزشکان در تابلوی خود به نمایش می‌گذارند، بیان کرد: در تابلوی مطب باید عنوان مقطع پزشکی اعلام شود و هیچ جا زیبایی به عنوان مقطع و درس پزشکی نبوده است.

وی با اشاره به این که شاید ماحصل برخی اقدامات رشته‌ها زیبایی باشد، اما به عنوان یک رشته تحصیلی جدا نیست، افزود: در هیچ کدام از مبانی علمی کمله زیبایی درج نشده است و در برخی موارد طبق آیین نامه پزشکان می‌توانند دو یا سه رشته‌ای که در کوریکولوم آموزشی مقاطع پزشکی هست در تابلو خود اعلام کنند.

وی ادامه داد: پزشکان باید همواره این نکته را مد نظر داشته باشند که نوع خدمت را نباید در تابلو اعلام کنند، مثلا اگر از تیروئید صحبت می‌شود می‌دانیم که تیروئید را متخصص گوش و حلق و بینی یا جراح سرو گردن یا جراح عمومی عمل می‌کند بنابراین نوع خدمت نباید اعلام شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در خصوص عناوینی که پزشکان عمومی، متخصصان و فوق تخصص‌ها می‌توانند در تابلوهای خود درج کنند، تصریح کرد: آن چه که در آیین نامه تبلیغات، تابلو و سرنسخه آمده این است که پزشکان عمومی می‌توانند بدون درج عنوان تخصصی یا متخصص سه موضوع را که بیشترین تمرکز خود را بر آن گذاشته اند در تابلوی طبابت و سرنسخه خود درج کنند.

وی افزود: تنها متخصصان و فوق تخصص‌ها می‌توانند از کلمه متخصص یا فوق تخصص و حداکثر از دو عنوان در تابلوهای خود استفاده کنند و پزشکان عمومی نیز حداکثر سه عنوان را که در آن مهارت دارند باید به کار ببرند.

جهانگیری همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از افراد در مقطع ارشد یا دکترای ژنتیک ادامه تحصیل داده و خواستار شماره نظام پزشکی هستند چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند، گفت: برخی از افراد که مثلا کارشناسی ارشد علوم تغذیه، دامپروری یا زیست مولکولی داشتند و دکترای ژنتیک گرفتند، چون مقطع قبلی غیرپزشکی بوده با بررسی هایی که انجام دادیم قرار شد آنهایی که در کمیته‌های کارشناسی مرتبط شناخته می‌شوند شماره نظام دریافت کنند، اما مشروط بر اینکه مقطع دکترای آن‌ها مورد تایید وزارت بهداشت باشد یعنی در دانشگاههای علوم پزشکی تربیت شده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده باشند.

 انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار