عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با اشاره به این که عمده فارغ التحصیلان داروسازای متقاضی کار در داروخانه هستند گفت :  وجود داروخانه های زنجیره ای  کاری علمی است اما رعایت نکردن قوانین سبب شده اشتغال داروسازان با مشکلات عدیده ای مواجه شود.

مشکلات شغلی فارغ التحصیلان داروسازی در کشور/گردش مالی داروخانه ها وضعیت مناسبی ندارد

سید ابراهیم هاشمی داروساز و عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که یکی از شرایط تاسیس داروخانه کنار پزشک بودن و سهولت دسترسی بیمار برای تهیه داروهای تجویزی است ، بیان کرد : اغلب شاهد تاسیس داروخانه در مناطقی هستیم که هیچ پزشکی در آن منطقه طبابت نمی کند و چندین داروخانه به فاصله های چند صد متری از یکدیگر قرار دارند.

وی با اشاره به عدم رعایت قوانین در ایجاد و تاسیس داروخانه ها افزود : اگر داروخانه ای در شرایط مناسب مکانی و با رعایت همه جوانب تاسیس شود در کلان سود دهی خواهد داشت در غیر اینصورت گردش نقدینگی نداشته و به ورشکستگی و تعطیلی منجر می شود.

وی با اشاره به تاسیس داروخانه های زنجیره ای گفت :با وجود تعداد بالای دانشکده های داروسازی و فارغ التحصیلان این رشته که اکثرا متقاضی کار در داروخانه هستند و با توجه به تعداد بالای نسخی که در داروخانه های زنجیره ای پذیرش می شود باید تعداد داروسازان در هر دو بخش دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات به بیماران افزایش یابد.

عضو هیات مدیره صنعت پخش دارو با اشاره به این که شرایط داروسازان در نظام سلامت ایران مناسب نیست تصریح کرد: اگر اقدام به ایجاد داروخانه های زنجیره ای می شود به تناسب آن باید از نیروی فارغ التحصیل رشته داروسازی که تعدادشان کم نیست استفاده شود و همچنین منافع سایر داروخانه ها که تحت الشعاع ایجاد این نوع داروخانه ها در یک منطقه قرار می گیرند در نظر گرفته شود که متاسفانه رعایت نکردن خیلی از قوانین سبب شده تا داروخانه ها گردش مالی مناسبی نداشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
دکتر نیما ترابی گلسفید نخبه داروسازی
۱۸:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
با فضای مجازی و تجویز مستقیم دارو به بیماران میتوان بر مشکلات غلبه کرد من دکتر نیما ترابی گلسفید نخبه داروسازی متولد 1369 تحصیلات خود را در رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران به پایان رساندم. درتمام سال های تحصیل در رشته داروسازی عمومی نفر اول و ممتاز کل کشوربا معدل بیست بودم و بخاطر همین موضوع بدون ازمون در دوره تخصصی پذیرفته شدم و تخصص خود رادررشته فارماسیوتیکس با نمره ممتاز به پایان رساندم و رتبه اول داروسازی کل کشور در دوره عمومی و تخصصی را اخذ نمودم وجز10 نفر دانشجوی نخبه و برتر جهان برگزیده شدم و موفق به اخز بورسیه از چند کشور اروپایی مانند المان فرانسه و انگلیس شدم وبخاطر علاقه ای که به تدریس در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران داشتم بورسیه دانشگاه های خارجی را نپذیرفتم و مشغول تدریس در این دانشکده شدم. بنده برای ابداعات و اختراعات جدید در داروسازی چندین بار در روز داروسازی از طرف مسئولین وزارت بهداشت مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتم بنده طراح فرمولاسیون داروی جدیدی به نام ریبونولوئید( برای بیماران سرطانی با خاصیت ضدریزش مو ناشی از شیمی درمانی )و تولید داروهای افزایش و کاهش حجم بدن و چاقی و لاغری با فرمولاسیون جدیدهستم. اثرات درمانی این داروها بر روی بیماران که عکسهای ان در صفحه اینستاگرام بنده موجود میباشد مورد توجه بسیاری از محافل داروسازی ایران وجهان قرار گرفته است .در پروژه بین المللی درمان بیماران نابارور از پسماند ماهی نیز شرکت نمودم و نتایج این تحقیق را در نشریات معتبر داروسازی منتشر نمودم. چندین مقاله تحقیقاتی بین المللی در زمینه سلول های بنیادی ، سرطان شناسی و پوست ومو مغز و اعصاب قلب و عروق منتشر نمودم. بنده مدرس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز هستم و مفتخرم داروسازان موفقی را تقدیم جامعه داروسازی کشور نمودم . مولف کتاب های داروشناسی کاربردی ، طراحی و ساخت فرمولاسیون در داروسازی نوین پنج جلد میباشم این کتاب به زبان فرانسه و انگلیسی نیز در جهان به چاپ رسیده و مورد توجه بسیاری از داروسازان و علاقه مندان علم داروسازی در جهان قرار گرفته است بنده عضو برجسته انجمن داروسازان ایران و عضو انجمن متخصصین علوم دارویی کشورمیباشم. همچنین موسس و مدیرعامل شرکت داروسازی فرازشیمی هستم که در سال 1391 با سرمایه بالغ بر 80 میلیارد تومان در جاده کرج تاسیس شده ودفتر مرکزی ان در فرمانیه تهران میباشد حیطه فعالیت ان در زمینه تولید ، واردات ، صادرات دارو میباشد تولیدات شرکت با برند دکتر نیما که اکثرا از نواوری و ابداعات بنده در علم داروسازیست در بازارهای داخلی و خاورمیانه وفضای مجازی عرضه شده و با استقبال خوبی هم مواجه گشته است امیدوارم بتوانم با همکاری و تبادل تجربیات فراز شیمی در عرصه تولید و صادرات دارو با شرکت های داروسازی در سال حمایت ازکالای ایرانی گامهای بلند تری در عرصه دارو و داروسازی بردارم

دکتر نیما ترابی گلسفید مدیر عامل و موسس شرکت تولید و واردات و صادرات فراز شیمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
انشالل تمام مشکلات به خوبی حل میشود .الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
خوب
آخرین اخبار