امام جمعه قزوین گفت : امام خمینی (ره) همواره بر پیروی از ولایت فقیه و حفظ وحدت تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته  ، پیروی از ولایت فقیه را از سخنان امام راحل ذکر کرد و گفت : در سایه پیروی از این رکن مملکت آسیب نمی بیند.
 
پیروی از ولایت فقیه و حفظ وحدت دو پیام مهم امام 

وی به ناامنی کشورهای اطراف اشاره کرد و گفت : انفجار دیروز افغانستان که ۵۰۰ کشته و مجروح به جای گذاشت دل همه ی مسلمانان روزه دار را جریحه دار کرد و اگر سایه ولایت فقیه نباشد کشور ما هم در معرض خطر قرار می گیرد و نا امنی ایجاد می شود.

 
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد : وحدت بر پایه ایمان و توحید از دیگر بیانات صریح امام است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی وحدت ایمانی را یکی از حرفهای جدی امام خمینی دانست و گفت : با توجه به این حرف جامعه نباید جناح بندی و دو قطبی شود .

وی صدور انقلاب و حمایت از مستضعفان عالم را از دیگر بیانات صریح امام خمینی بیان کرد و گفت : امام فرمودند  نه تنها در مساجد بلکه در کلیسا ها هم باید صدای مرگ بر آمریکا شنیده شود .

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد : همیشه امام می خواستند که مسولان ساده زیستی را باب کنند و با افراطی گری و کاخ نشینی مبارزه کنند.

وی افزود : امام با اسلام التقاطی مانند اسلام منافقین هم مبارزه می کردند و تاکید می کردند که چیزهای غیر دینی وارد دین نشود .

 امام جمعه قزوین در ادامه  به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد وگفت : این سند ننگین نباید تکیه گاه کسی باشد و از هرچیزی بگذریم از این موضوع نمی گذریم .

حجت الاسلام عابدینی یکی از بدترین مسائل را در سند ۲۰۳۰ این موضوع بیان کرد که اجانب به خودشان اجازه دادند و برای ما نسخه بنویسند .

وی اضافه کرد : ما قرآن داریم ، پیامبر داریم ، اندیشمند داریم چرا باید اجانب و یهودیان برای ما سند بنویسند .

امام جمعه ی قزوین افزود : باید از پیوستهای این سند از جمله ازدواج همجنسان با هم ، وحشت کرد .

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گریزی هم به انتخابات زد و گفت : انتخابات عرصه ی رقابت است و فرقی نمی کند که به چه کسی رای داده ایم ولی بعد از انتخابات همه باید باهم دوست و رفیق باشند .

امام جمعه قزوین گفت : اگر قبل از انتخابات دروغ بد بود ، بعد از انتخابات دروغ حلال نمی شود ، اگر قبل از انتخابات ذلت پذیری در مقابل بیگانگان غلط بود ، این موضوع تا ابد غلط است.

وی افزود: قبل از انتخابات تعدی به بیت المال ، ظلم وجنایت و خیانت بود ، بعد از انتخابات هم همینطور است .

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت : برخی ها فکر می کنند که اگر انتخابات تمام شد بعضی از حرامها ، حلال می شود، این غلط است ، دین خدا ، همیشه دین خداست و دین را با انتخابات و هیچ چیزی نمی شود ، تغییر داد .

وی افزود : ملت بعد از انتخابات نفس تازه ای گرفته اند و با جدیت بسیار بیشتر و با نفس ماه رمضانی و روزه داری و با نگاه بندگی و عبادت خدا و با محوریت ولی فقیه و رهبر پیگیر همه ی خوبیها و مبارز در مقابل همه ی زشتیها خواهد بود .

امام جمعه قزوین گفت : در استان دو مجلس برای گرامیداشت ایام ۱۵ خرداد و ارتحال امام برگزار می شود ‌.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی سالروز درگذشت آزاده سر افراز و سرور آزادگان سید علی اکبر ابوترابی و پدرشان ایت اله سید عباس ابوترابی را هم گرامی داشتند .

وی افزود : در روزهای آینده استان ما سردار جانباز و جاوید الاثر شهید محمد رضایی است که پیکر پاکش پس از ۳۱ سال به وطن برمی گردد .

امام جمعه قزوین گفت : به مردم مظلوم بحرین و یمن که امروز گرفتار جنگ ، فقر و بیماری هستند و مجامع بین المللی فقط تماشا می کنند و بر مضلومیت آنان دامن می زنند و همچنین به زندانیان غیر عمد کمک کنید .

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار