معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل استان اصفهان از کاهش نقاط حادثه خیز و بهبود جاده های استان اصفهان طی سال های اخیر خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرزاد دادخواه در کارگروه راهداری و حمل و نقل شهرستان تیران و کرون با اشاره به شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در استان اصفهان اظهارداشت: با امکانات استانی و اقداماتی از جمله روشنایی راه ها و نصب تابلو و آشکارسازی سعی در کاهش بیش از ۳۰ نقطه حادثه خیز در استان اصفهان شده است.

وی افزود: ۱۳۰۰ کیلومتر از راه های استان اصفهان نیازمند آسفالت و روکش بود که طی مدت چهار سال ۷۰۰ کیلومتر آن اصلاح و مابقی نیز با تخصیص اعتبار و همراهی مسئولان محلی انجام می شود و روکش آسفالت نوین در محورهای استان انجام و  آسفالت های حفاظتی، جاذب تنش، الیافی، اس ام ای و پلیمری از سال گذشته تاکنون در محورهایی از استان اجرا شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل استان اصفهان با اشاره به کاهش میزان قیر و کمبود اعتبارات دولت بیان داشت:  با توجه به حجم بالای ترددها در استان اصفهان  بهبود جاده ها و رفع حادثه خیزی در جاده ها ضروری است.

وی ادامه داد: با رفع نقاط حادثه خیز در استان اصفهان، فعالیت های آموزشی و ایجاد ایستگاه ایمنی و سلامت در جاده ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات تصادفات جاده ای در استان اصفهان بوده ایم.

دادخواه با اشاره به محدودیت های اعتباری در حوزه راهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات این اداره کل جوابگوی رفع مشکلات و نواقص راه های استان نیست و باید در این راستا همکاری مسئولان شهرستانی و فرمانداری ها در تخصیص اعتبار نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: با وجود کمبود اعتبارات اما به لحاظ اهمیت بهسازی راه های استان اصفهان لازم است که اعتبار حوزه راه ها تخصیص یابد و در شرایط فعلی که دولت با کمبود اعتبار روبه رو است با استفاده از امکانات استانی رفع مشکل انجام شود و جلسات هم افزایی برای این موضوع در استان تشکیل می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل استان اصفهان به وضعیت جاده های شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: حجم تردد در جاده های شهرستان تیران و کرون بالاست و از محورهای پرتردد استان محسوب می شوند که کیفیت بخشی به جاده های این شهرستان لازم است.

وی با اشاره به جاده تیران به داران که یکی از مسیرهای پرتردد استان و دارای نقاط پر حادثه است، اظهارکرد:  نقاط حادثه خیز در این جاده وجود دارد که منجر به تلفات جاده ای می شود که با احداث زیرگذر ها، آشکار سازی و نصب تابلو و روشنایی این مشکلات کاهش یافته و یا رفع شده است.

دادخواه با بیان اینکه بخش عمده ای از روستاهای شهرستان تیران و کرون در مسیر جاده اصلی قرار گرفته اند، ادامه داد: همجواری روستاها و مسیر جاده اصلی و ترددهای محلی منجر به تصادفات جاده ای شده که با احداث زیرگذرها این مشکل رفع می شود که  احداث زیر گذر در جاده تیران به داران برای روستاییان به تصویب رسیده و با تامین اعتبار و همکاری مسئولان محلی این مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: ۱۰ میلیون تردد در جاده تیران به سامان و بلعکس و تیران به نجف آباد و بلعکس در طول یکسال انجام می شود که نشان از حجم بالای تردد در این جاده است.

دادخواه همچنین به جاده تیران به سامان اشاره کرد و افزود: این جاده به دلیل عرض کم و حجم بالای ترافیک یکی  از نقاط پر حادثه شهرستان تیران و کرون و استان اصفهان محسوب می شود که افزایش عرض جاده و تبدیل به یک جاده عریض تر با اعتبارات راه و شهرسازی انجام می شود.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.