۲۱۰ دستگاه در کهگیلویه و بویراحمد به شبکه الکترونیک دولت متصل هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان برقراری دستگاه های اجرایی به شبکه دولت را ضروری خواند و گفت: مزایای استفاده از شبکه دولت بروز شدن مکاتبات اداری بین دستگاه های دولتی، استان، شهرستان، وزارتخانه ها و شناسنامه دار کردن خدمات دستگاههاست که تاکنون 210 دستگاه در استان به این شبکه وصل شدند.

نوروزی اظهار داشت: 24 دستگاه به شبکه الکترونیکی دولت وصل نیستند که در این جلسه مصوب شد این دستگاه ها نیز تا پایان خرداد راه اتصال خود به این شبکه را برقرار کنند. 

  رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: برقراری ارتباط دستگاه های اجرایی با شبکه دولت از سه طریق فیبر نوری، ای دی اس ال و خطوط اجاره ای مخابراتی انجام می گیرد که برقرای ارتباط برای دستگاهها به این شبکه الزامی است. 

وی شناسنامه دار کردن خدمات دستگاهها ی اجرایی برای استفاده بهتر در دولت الکترونیک را مهم خواند و گفت: همه دستگاهها ، خدماتی که در استان و منطقه برای ارسال به سازمان ادرای و استخدامی کشور ثبت و گزارش دهند تا این خدمات شناسنامه کددار  و در مرحله بعد انجام این خدمات به صورت الکترونیکی انجام شود.

نوروزی افزود: انجام خدمات به صورت الکترونیکی و کمتر شدن مراجعات افراد به دستگاه های اجرایی از جمله موضوعاتی است که در بحث اصلاح نظام اداری مورد توجه دولت است.

وی به خدمات رسانی در دفاتر پیشخوان دولت اشاره کرد و گفت: هم اکنون 77 خدمت در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می شود و مصوب شد دستگاههای خدمات رسان و اداراتی که خدمات قابل واگذاری خود را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنندتا مراجعات حضوری به دستگاه ها کمتر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بارگذاری و بروز رسانی پرتال استان را مهم دانست افزود: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور ، استانداری متولی بحث پرتال استان است که در این پرتال اطلاعات عمومی راجع به استان از قبیل نقشه استان، فرهنگ تاریخ ،تجارت و صنعت، برنامه و بودجه، آموزش، فرهنگ و هنر، دانشگاهها، حوزه های علمیه، کشاورزی، مباحث قضایی و فرآیند خدمات دستگاههای اجرایی بارگذاری میشود تا مردم فرآیند خدمات دولتی را فراگیرند و ظایف دستگاههای اجرایی را بشناسند که این کار تا دوماه آینده در استان انجام می گیرد .

نوروزی افزود: شورای راهبردی و توسعه مدیریت استان و همینطور شورای عالی اداری ، برنامه اصلاح نقشه راه نظام اداری را در دستور کار داد که از مزایای این برنامه شفاف سازی بیشتر خدمات دولتی، احترام به وقت مردم و در نهایت رضایت مندی بیشترمردم است. 

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.