استاندار اصفهان گفت: شوراها جایگاه ویژه و خطیری در اداره کشور دارند و شئونات محلی توسط شوراها مشخص می‌شود که نشان‌دهنده جایگاه مهم و اساسی آن‌هاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در دیدار منتخبین شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک به اعضای جدید شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار داشت: از شورای پنجم که توانست رأی مردم متدین و با فرهنگ اصفهان را کسب کند، از طرفی انتظارات زیادی وجود دارد و از سوی دیگر افتخار بسیار بزرگی برای شما به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انتخابات در یک امنیت و سلامت کامل برگزار شد، افزود: شکوه ابهت این انتخابات چشمگیر بود و نتایج خوبی در مجموع به دست آمد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه حتی یکه شعبه هم در اصفهان با کمبود تعرفه مواجه نشد، بیان داشت: حدود 11 میلیون تعرفه وجود داشت که 8 میلیون  یعنی به میزان 75 درصد آن مصرف شد و اینکه در تریبون‌ها اعلام می‌شود که انتخابات با تأخیر آغاز شد و کمبود تعرفه وجود داشت حداقل در استان اصفهان این‌گونه نبود.

وی در ادامه به شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: شوراها جایگاه ویژه و خطیری در اداره کشور دارند و شئونات محلی توسط شوراها مشخص می‌شود که نشان‌دهنده جایگاه مهم و اساسی آن‌هاست.

زرگرپور با بیان اینکه در ابتدا  قرار بود 32 وظیفه‌ احصاء شده به شوراها محول شود، گفت: علی‌رغم این موضوع در زمانی بخشی از وظایف از شوراها گرفته شد و در هر مقطعی نیز این امر صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بایستی آسیب‌شناسی در این خصوص صورت گیرد، افزود: در شوراهای دوره پنجم حدود 70 درصد اعضا جدید هستند و در شهرها 90 درصد آقا و 10 درصد خانم و در روستاها 97 درصد آقا و سه درصد خانم هستند.

استاندار اصفهان در ادامه یادآور شد: اصفهان یک شهر بین‌المللی است و جزو 10 شهر دیدنی به شمار می‌رود و استقبال گسترده گردشگران، ماهیت و سابقه این شهر، آن را یک شهر بین‌المللی کرده است.

وی اظهار داشت: به همین دلیل باید در شهر مرجع و دارای شهرت بین‌المللی، شورا و شهردار منتخب آن نیز در تراز یک شهر بین‌المللی بوده و اقدام به برنامه‌ریزی مدون و اجرای اصولی مدیریت شهری در تراز یک شهر مرجع کنند.

زرگرپور به مشکلات آب اصفهان اشاره کرد و افزود: طرح 9 ماده‌ای احیای حوضه آبریز زاینده‌رود با قوت در حال پیگیری است و امیدواریم که با اجرای کامل این طرح  آب دائمی در رودخانه جاری باشد.

وی به اجرای رینگ چهارم ترافیکی اصفهان اشاره و تصریح کرد: بخشی از این طرح در شهرستان‌ها و بخشی در حوزه شهری اصفهان است که هماهنگی‌های آن باید در استان تسریع شود و بخشی هم که مربوط به شهرداری اصفهان است، باید با قوت پیگیری شود.

استاندار اصفهان در این دیدار با اعلام آمادگی مدیریت استان به همکاری با مدیریت شهری، اظهار داشت: موفقیت شورا، موفقیت شهرداری و استانداری است و تا روزی که در این مسؤولیت هستیم باید همکاری لازم وجود داشته باشد.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.