مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: نه تنها خود باید صبور باشیم که دیگران را نیز به صبر دعوت کنیم تا همه بتوانند نظرات مختلف را تحمل کنند؛ جامعه ای رشد می‌کند که بتواند نظرات مختلف را تحمل کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دیشب در همایش مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اهمیت موضوعی ارتباطات اظهار داشت: اصل حیات بر پایه روابط با مردم است، اگر کسی بهترین امکانات را برای زندگی داشته باشد اما او را از ارتباط‌گیری با دیگران محروم کنیم شاید این انسان سال‌ها زنده باشد اما آیا زندگی هم می‌کند؟ اصل زندگی به ارتباط و معاشرت با مردم است.

وی با اشاره به دیدگاه قرآن در خصوص ارتباطات افزود: صبر از منظر قرآن در ارتباط‌گیری بسیار مهم است، باید این قابلیت را در خود ایجاد کنیم که نظرات مختلف  و مخالف را هم بشنویم؛ نه تنها خود باید صبور باشیم بلکه دیگران را نیز باید به صبر دعوت کنیم تا همه بتوانند نظرات مختلف را تحمل کنند چراکه جامعه‌ای رشد خواهد کرد که بتواند نظرات مخالف را تحمل کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: نقش روابط عمومی‌ها در تحقق این امر بسیار مهم و اثرگذار است؛ نمی‌شود گفت فقط من حق هستم و دیگران باطل هستند؛ اگر فضای گفت‌وگو و تبادل آراء صورت بگیرد، ارتباط‌گیری نیز مؤثر خواهد بود؛ طبق آیه قرآن باید ارتباط‌گیری بین مردم صورت گیرد تا تقوا و خویشتن‌داری رواج یابد، اگر انسان به این توجه کند که آنچه می می‌گوید باعث رضای الهی است و دردی از جامعه دوا می‌کند آن موقع سعادت دنیا و آخرت شامل حال او شده است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.