رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه افرادی که به وظیفه خود عمل می‌کنند با افرادی که در انجام وظیفه خود کوتاهی می‌کنند، متفاوت هستند، گفت: بر همین اساس یکی باید تشویق و دیگری تنبیه شود.

نمی‌توان نسبت به تخلفات انتخاباتی بی‌تفاوت بود
سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه نمی‌توان نسبت به تخلفات انتخاباتی بی‌تفاوت بود، گفت: این انتخاباتی که برگزار شد نه انتخابات اول و نه انتخابات آخر بود و ما تاکنون بیش از 34 انتخابات در این کشور داشته‌ایم و بعد از این هم خواهیم داشت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در کشوری به وسعت ایران، با وجود این همه صندوق رأی برخی تخلفات به طور طبیعی رخ می‌دهد، اظهار داشت: اگرچه ممکن است گاهی تعرفه دیر برسد و یا زمان شروع کار به تأخیر افتد، ‌اما هیچ گاه کسانی که به وظیفه خود عمل می‌کنند با کسانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی می‌کنند برابر نیستند و یکی باید تشویق شود و دیگری باید تنبیه شود.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان بین اصل انتخابات، نتیجه انتخابات و موارد تخلفی تفاوت قائل می‌شود، بیان داشت: شورای نگهبان اصل انتخابات را تأیید کرده ولی تخلفات را به قوه قضاییه که مسئول چنین اموری است ارجاع می‌دهد تا با متخلفین برخورد شده و مجازات مناسب در مورد آنها اعمال شود.

اکرمی با تأکید بر اینکه نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار این امور گذشت، خاطرنشان کرد: کاندیداها حق دارند که بعد از تأیید شورای نگهبان این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه شعبه‌ای برای رسیدگی به این کار دارد، بیان داشت: طبق اصل 156 قانون اساسی کشف جرم رسیدگی به کارنامه مجرم پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر حسن اجرای قوانین جزو وظایف قوه قضاییه است که در این مورد هم قوه قضاییه باید به طور قاطع و جدی به عنوان یک قوه مستقل وارد عمل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
کدوم تخلف دقیقا منظورشه؟
آخرین اخبار