رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت : مراکز خرید محصول گندم از 2 مرکز به 13 مرکز در جنوب کرمان رسیده که علاوه بر کاهش هزینه حمل محصول، از حمل آن به استان های همجوار جلوگیری شده است.

افزایش مراکز خرید گندم از 2 مرکز به 13 مرکزبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید یعقوب موسوی  گفت : تولید بی سابقه محصول راهبردی گندم در منطقه جنوب کرمان مصداق واقعی شعار سال در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید است.
 
وی افزود : برداشت گندم از نیمه دوم فروردین سال جاری از مزارع شهرستان های جنوب کرمان آغاز شده و تا پایان خرداد در مناطق اسفندقه ادامه دارد.
 
موسوی با اشاره به اینکه از آغاز فصل برداشت محصول تاکنون 142 هزار تن گندم از کشاورزان منطقه خریداری شده است افزود : پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 200 هزار تن گندم تولید شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بیش از 2 هزار و 500 هکتار به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده که علاوه بر افزایش عملکرد محصول سبب کاهش مصرف آب هم شده است.
 
وی با اعلام اینکه محصول راهبردی گندم با همکاری سیلوها، کارخانه های آرد، مراکز تعاون روستایی و همچنین بخش خصوصی از کشاورزان خریداری می شود افزود : تهیه و توزیع بذر اصلاح شده، کشت به موقع، تغذیه و سامانه های آبیاری از عوامل افزایش تولید گندم در جنوب استان است.
 
موسوی گفت : در سال زراعی جاری علاوه بر خرید گندم مازاد سیلویی همچنین هشت هزار و 200 تن گندم بذری برای کشت های پاییزه خریداری می شود که باعث خودکفایی این منطقه در تامین بذر شده است.
 
وی افزود : تدارک، انتقال و نظارت بر به کارگیری 342 دستگاه کمباین، معاینه فنی و تامین سوخت این دستگاه ها از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تولید و خرید محصول گندم است.
 
وی گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید و همکاری کشاورزان جنوب کرمان در زمینه نظارت دقیق کارشناسان بر مراحل داشت با رصد و مبارزه به موقع با آفت شته و سن گندم تاکنون هیچ گونه محصول برگشتی از سیلو بر اثر خسارت سن گندم مشاهده نشده و محصول گندم کشاورزان کاملا سالم بوده و پس از تایید خریداری شده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.