ادارات ثبت می‌توانند مردم را از آسیب‌های اجتماعی دور کرده و تاثیر بسزایی در آرامش و پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک تاثیر بسیار زیادی در جلب رضایت مردم دارند و سندهای صادره مستند قابل اتکایی در مراجع قضایی است.

وی دقت در انجام کارها و تثبیت مالکیت را موجب جذب سرمایه در راستای معنویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دانست و ادامه داد: لازمه اعتماد مردم امانتداری شماست.

این مقام قضایی همچنین با اشاره به نقش سران دفاتر اسناد رسمی گفت: شما و ادارات ثبت می‌توانید مردم را از آسیب‌های اجتماعی دور کنید و تاثیر بسزایی در آرامش و پیشگیری از وقوع جرم داشته باشید.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این دیدار خواستار تنظیم اسناد به صورت دقیق در دفاتر اسناد رسمی شد.

اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی نیز گفت: با کمک سران دفاتر اسناد رسمی در سال 95 بیش از 135 هزار معامله اعم از شرطی، رهنی و قطعی ارائه شده و تمامی این خدمات نیز بصورت الکترونیکی انجام شده و نگرانی و حجم کاری که قبلا وجود داشت با ورود سامانه‌های الکترونیکی مرتفع شده است.

وی گفت: انشاالله با برگزاری انتخابات کانون و مشخص شدن اعضاء آن سران دفاتر بتوانند بطور مستقل از حقوق صنفی خود دفاع کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: با تعاملات صورت پذیرفته بین اداره ثبت ودفاتر اسناد رسمی امیدواریم که بتوانیم در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا مفید فایده باشیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.