رئیس سازمان زندان‌ها گفت: امسال هم مشابه سال گذشته سازمان زندان‌ها مبلغ 50میلیون تومان به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کرد.

به گزارش خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در سی امین جشن گلریزان ستاد دیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زندانیان مشمول پرداخت دیه و جرایم غیر عمد در کشور 2هزار نفر هستند و زندانیان جرایم مالی هم که شامل بدهکاران چک و مهریه می شوند 13هزار نفر را تشکیل می دهند ، در مجموع زندانیان جرایم غیر عمد در کشور 15هزار نفر معادل 7درصد زندانیان را تشکیل می دهند.

وی افزود: برای آزادی این تعداد زندانی مبلغی معادل 223میلیارد تومان نیاز است .

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه گره مشکلات از سوی مردم حل می شود ادامه داد:کمک مردم می تواند باعث توسعه ارزش ها، هم در جامعه و هم برای دیگر کشورها به عنوان ارزش های اسلامی مطرح شود.

جهانگیر افزود: در راستای کار خیری که از سوی مقام معظم رهبری،رئیس جمهور و روسای قوه قضاییه و مقننه شروع شد، سازمان زندان‌ها هم مشابه سال گذشته به منظور آزادی زندانیان50میلیون تومان کمک می کند.

وی در رابطه با انتقال زندان اوین به خارج از شهر و فروش آن به شهرداری تهران گفت: فروش زندان اوین منتفی شده است.

جهانگیر گفت: آیین نامه مرخصی زندانیان واجد شرایط برای شب های قدر آماده و در اختیار رئیس قوه قضاییه قرار گرفته است که به محض امضاء به روسای زندانها ابلاغ می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.