مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از سوختن 30 هکتار از جنگل های منطقه 'أم الدبس' در دشت آزادگان در آتش سوزی 12 ساعته خبر داد.

نابودی 30 هکتار از جنگل های ام الدبس در آتشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمد مطیعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در این خصوص گفت: جنگل های دست کاشت منطقه 'أم الدبس' در تپه های میشداغ (مشداغ) ساعت 11 صبح دوشنبه دچار آتش سوزی شد که این آتش سوزی ساعت 23 دوشنبه شب مهار گردید.

وی با بیان اینکه این منطقه محل گذر کامیون ها به پایانه مرزی چذبه است، بیان داشت: این حادثه ناشی از افروختن آتش توسط رهگذران بوده که پسد از ترک منطقه زغال آتش را خاموش نکرده بودند.

به گفته وی، وسعت جنگل های دست کاشت در این منطقه حدود 6 هزار هکتار است و خشکسالی و کاهش بارندگی و به تبع آن خشک شدن درختان و منطقه نیز به این آتش سوزی دامن زده است.

مطیعی افزود: آتش نشانی شهرهای بستان و حمیدیه و تانکرهای شرکت آبفا و امور عشایر برای همکاری در مهار آتش به منطقه آمدند، اما به دلیل اینکه آتش در تپه های شنی و سخت گذر بود، امکان استفاده از آنها نبود و در نهایت با استفاده از ماموران آتش خاموش شد.

وی خواستار همکاری نیروهای نظامی در مهارآتش جنگل ها و مراتع در خوزستان شد و تصریح کرد: باید اهرمی فراهم شود که هماهنگی برای استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی تسریع شود تا بتوانیم آتش سوزی را در ساعات اولیه خاموش کرده و از نابودی بیش تر منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان همچنین اذعان داشت: از فرودین امسال تاکنون 11 مورد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع خوزستان رخ داده که در نتیجه آن حدود 270 هکتار خسارت دیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.