برنامه‎های هفته محیط زیست امسال با شعار «من با طبیعتم» اجرا می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تشکیل ستاد هفته محیط زیست در استان و پیش بینی برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و اجرایی با شعار «من با طبیعتم» به همین مناسبت خبر داد.

وی گفت: اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، اجرای طرح‌های زیست محیطی و پاکسازی محیط با هدف افزایش حساسیت مردم در این زمینه، افتتاح سامانه پایش لحظه‌ای (آنلاین) تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرکرد، ایجاد گشت ویژه با هدف افزایش نظارت بر فعالیت صنایع، برنامه مشترک تخفیف با مراکز معاینه فنی خودرو برای کاهش آلودگی هوا، حضور در نمازجمعه و پاسخ به سوالات زیست محیطی نمازگزاران، مسابقات و برنامه‌های فرهنگی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، و ایجاد مراکز تبلیغ و فرهنگ‌سازی در مبادی ورودی شهرهای استان، نشست با اعضای جدید شورای اسلامی شهر و روستا، نشست با دانشگاهیان و تشکل‌های زیست محیطی و برپایی نمایشگاه عکس بازیافت و مشاغل سبز از مهمترین این برنامه‌هاست.

احمدی اضافه کرد: این برنامه‌ها برای افزایش آگاهی مردم و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت حفظ و مقابله با تخریب محیط زیست و نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری اجرا می‌شود.

پنجم ماه ژوئن میلادی برابر با ۱۵ خرداد به عنوان «روز جهانی محیط زیست» و از ۱۵ تا ۲۱ خرداد به عنوان «هفته محیط زیست» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار