8 موقوفه در شهرستان های نوشهر وچالوس به ارزش800 میلیارد ریال یک سال گذشته احقاق حق شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهزاد صادقی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان اینکه یک سال گذشته هشت دادنامه برای احراز وقفیت به ارزش 800 میلیارد ریال تحویل مراجع قضایی شهرستان های نوشهر و چالوس شد گفت: مهم ترین این موقوفه ها زمین 2 هکتاری ساحلی در شهر نوشهر به ارزش بیش از 300 میلیارد ریال بود.

با اشاره به اینکه یکی از عوامل موثر در جلوگیری از تصرف اموال بوسیله افراد سودجو گرفتن سندهای مالکیت موقوفات است افزود: تاکنون 27 سند مالکیت موقوفات گرفته شده است.

وی به وقف یک زمین ساحلی در نوشهر به ارزش 10 میلیارد ریال برای بازسازی امامزاده محمد نوشهر، هفت هزار مترمربع زمین در کشک کجور برای ایجاد قبرستان و وقف 300 مترمربع زمین در روستای اکبرآباد چالوس برای ساخت مسجد اشاره کرد و گفت: 10 میلیارد ریال پارسال برای تکمیل بنای امامزاده محمد نوشهر هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به اجرای طرح های ضیافت الهی، اجرای طرح نشاط معنوی شامل آموزش های قرآنی، برپایی خیمه معرفت، مشاوره خانواده در ماه رمضان و اعزام 10 مبلغ به مناطق محروم و بقاع متبرکه افزود: 96 امامزاده، 367 مسجد و بیش از دوهزار و 250 رقبه در شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت وجود دارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.