سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس گفت: هر 20 دقیقه یک‌گونه جانوری در حال انقراض است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نبی‌الله مرادی سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس با اشاره به اینکه بر اساس برآورد و گزارش بعضی از سازمان‌های حفاظت از گونه‌ها هر20 دقیقه یک‌گونه جانوری در حال انقراض است، گفت: این در حالی است که در شرایط طبیعی در هر 400 سال شاهد انقراض یک‌ گونه پستاندار و هر 200 سال یک ‌گونه پرنده در جهان هستیم.
 
مرادی با بیان اینکه استان فارس از تنوع مختلف گیاهی و جانوری از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است، افزود: برای مقابله با فاجعه زیست‌محیطی نیاز به تعامل و همکاری و افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست از محیط‌زیست از سوی ارگان‌ها، نهادها و به‌ویژه مردم است.
 
وی ادامه داد: انسان برای ادامه حیات خود نیاز به تنوع زیستی برای رفع احتیاجات غذایی و دارویی و تحقیقاتی علمی و پژوهشی دارد.
 
مرادی بیان کرد: بخشی از مناطق بکر و ارزشمند باید تحت حفاظت قرار گیرد تا نسل‌های آینده نیز بتوانند از این محیط طبیعی بهره‌مند شوند.
 
وی از امضای تفاهم‌نامه مشترک زیست محیطی بین دانشگاه فرهنگیان و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای گسترش فرهنگ زیست‌محیطی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل آینده است.
 
مرادی اظهار داشت: زمانی که آحاد جامعه به درجه آگاهی برسند و خواستار محیط‌زیستی سالم و پاک باشند دیگر به برخورد قضایی با متخلفان نیازی نیست و در این راستا مردم اجازه فعالیت‌های تخریبی را نمی‌دهند.
 
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس تصریح کرد: نقش معلمان در سرعت‌بخشی به افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی و نیز ایجاد تحول در تعهد به طبیعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار