معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از فعالیت 625 کانون ورزشی درون و برون مدرسه ای در سال تحصیلی 96،95 دراین استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ماشاء الله میرزا حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به فعالیت 625 کانون ورزشی درون و برون مدرسه ای در استان اشاره کرد و گفت: 145 کانون از این تعداد درون مدرسه ای و 480 کانون نیز برون مدرسه ای هستند.
وی افزود: در سال تحصیلی 96-95 بیش از 180 هزار دانش آموز در این کانون های تحت پوشش فعالیت ها و برنامه های ورزشی قرار گرفتند.
میرزاحسینی از پوشش بیش از 400 هزار دانش آموز استان در برنامه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در سال تحصیلی جاری نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: برنامه المپیاد درون مدرسه ای در اکثرر مدارس استان بجز مدارسی که جمعیت دانش آموزی آنها زیر 20 نفر بوده اجرا شده است.
وی تصریح کرد: ورزش آغازین صبحگاهی نیز در تمامی مدارس استان به مدت 7 دقیقه همزمان با سراسر کشور در راستای ایجاد نشاط و پویایی در مدارس و اجرای ساحت زیستی سند تحول بنیادین در سال تحصیلی جاری نیز اجرا شده است.
میرزاحسینی گفت: مسابقات ورزشی ویژه دانش آموزان استان در اکثر رشته های ورزشی بجز، دو ومیدانی، ژیمناستیک و شنا به صورت مدرسه قهرمان برگزار شده است.
وی به برگزاری مسابقات ورزشی استانی به ویژه دانش آموزان دختر به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان و دانش آموزان پسر به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک اشاره کرد و افزود: بیش از 40 تیم ورزشی دانش آموزان استان به مسابقات ورزشی تابستان 96 اعزام می شوند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.