پژوهشگران استان دستگاهی طراحی و تولید کردند که فرد را قبل از بروز بیماری قلبی آگاه می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دستان توانمند پژوهشگران قزوینی منجر به سا خت دستگاه MS ECG شد .
 
تحولی در علم پزشکی به کمک پژوهشگران قزوینی 
 
محمد خانی یکی از پژوهشگران ساخت این دستگاه می گوید : این دستگاه که MS ECG  نام دارد کنترل کننده ی علائم حیاتی فرد است و کوچکترین حمله ی قلبی را خبر می دهد و این قابلیت منحصر به فرد را دستگاههای موجود در بازار ندارد .
 
این پژوهشگر جوان اضافه کرد : این دستگاه یک پزشک شخصی است و به دلیل ویژگی کوچک و قابل حمل  خیلی راحت می توان از آن استفاده کرد بطوریکه به صورت یک دستبند دور مچ دست بسته می شود .
 
وی افزود : دستگاه MS ECG از طریق سه سیم به بدن وصل می شود و به محض روشن شدن دستگاه سوالاتی از جمله ، داشتن سابقه ی بیماریهای قلبی – عروقی و میزان ورزش کردن از فرد پرسیده می شود و در نهایت نرم افزارضمن بیان تعداد ضربان قلب مشکل و یا نداشتن مشکل را ذکر می کند .
 
شاطری استاد راهنمای این طرح ، از لحاظ مهندسی و اصول کار این دستگاه را تایید کرد و گفت : نتایج آزمونهای مختلف نشان می دهد که این دستگاه به درستی کار می کند .
 
رحمانی پژوهشگر دیگر ساخت این دستگاه می گوید : این دستگاه هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد و در صورت تجاری سازی ایران را به یکی از قطبهای نرم افزار جهان تبدیل می کند و ارز آوری زیادی هم برای کشور دارد .
 
رحمانی اضافه کرد : سرمایه اولیه دستگاه پنج میلیون دلار است که با برگزاری کنفرانسهای علمی در داخل و خارج از کشور می توان سرمایه گذار جذب کرد .
 
وی  پیش بینی کرد که با جذب سرمایه گذار تا یک سال آینده این دستگاه وارد بازار شود .
 
رحمانی همچنین از تجربه حضور در یک نمایشگاه و کنفرانس خارجی گفت که در آنجا این دستگاه با استقبال پزشکان و مهندسان پزشکی مواجه شد و علاوه بر تایید کارکرد این دستگاه ، تمایل به همکاری داشتند .
 
این دو پژوهشگر جوان در مورد هدف ساخت این دستگاه گفتند: ۴۰ درصد مرگ و میر‌ها در کشور بعلت بیماریهای قلبی – عروقی است و در صورت استفاده از این دستگاه فرد از بروز بیماری آگاه می‌شود و اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهد.

با حمایت از پژو هشگران جوان می‌توان علاوه بر پرورش خلاقیت، زمینه توسعه و کار آفرینی را هم فراهم کرد.

گزارشی از فهیمه امیریان 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار