نمایش «رقص روی لیوان‌ها» بیان وضعیت دو جوان از یک نسل با دو تفکر متفاوت است که راهی را انتخاب می‌کنند که انتهای آن نامعلوم است.

جواد روشن کارگردان نمایش «رقص روی لیوان‌ها» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ملاک انتخاب بازیگران کار گفت: بازیگران نمایش، دانشجویان من در رشته بازیگری دانشگاه علمی- کاربردی هستند. من از توانایی آن‌ها شناخت داشتم و به دلیل اینکه خودشان علاقه داشتند و من هم می‌خواستم کمکی به آنها برای بیشتر دیده شدن، بکنم. به همین منظور، کارگاهی را، سال گذشته تدارک دیدیم که بحث تئوری، نظری، تحلیل نمایش‌نامه و در انتها هم کار بر نمایش‌نامه، تا آن را برای تولید آماده کنیم.

وی پیرامون هدف از اجرا نمایش اظهار داشت: ما کاری را انتخاب کردیم که تعداد بازیگرانش کم باشد و به لحاظ سنی، به سن دانشجویان بخورد و من هم به عنوان کارگردان، بتوانم ایده‌هایم را در آن اجرا کنم. این متن، متن سختی است که یک موضوعی دارد که سوژه اجتماعی دارد و بسیار قابل بحث است و پیرامون «بحران هویت جوانان امروزه جامعه» است که برای ما چالش بوده است تا آن را بر صحنه ببریم.

این نمایش یک قصه اجتماعی دارد و بیان وضعیت دو جوان از یک نسل با دو تفکر متفاوت است که هر دو دغدغه‌هایی در ذهن دارند ولی راهی را که انتخاب کردند به علت عدم آگاهی اصلا مناسب نبوده است.

روشن در خصوص سالن نمایش، سالن انتظامی است، تصریح کرد: من خودم سالن را از شرایط واقعی انتخاب کردم. سالن انتظامی جزء سالن‌های مورد تأیید خانه تئاتر است که برای تجربه‌های دانشگاهی مناسب است ولی امکانات فنی اینجا ضعیف است ولی در کل برای کار ما مناسب است.

سیدجواد روشن در نهایت پیرامون کلام آخر خود گفت: در حال حاضر وضعیت تئاتر ما متفاوت شده است و تعداد بیشتری نمایش در ماه اجرا خواهد شد ولی متأسفانه تماشاگران ما رشد نکرده‌اند و مسئله این است که تئاتر کار کردن در این فضا بسیار سخت است و ما هم مجیوریم تمام امکانات را خودمان فراهم کنیم در صورتی که تماشاگر هم می‌خواهد چهره ببیند، سخت است. من دوست دارم جوانان و دانشجویان بیایند و کار را ببینند چرا که کار ما هم از همین بخش دانشجویان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار