شورای اسلامی شهر تهران در هفته ای که گذشت شاهد اخباری از جمله زیر دو خم های جدیدی و دبیر روی تشک شورای شهر، لزوم بازشماری آرای 10 درصد صندوق ها و غیره بود.

از درگیری دبیر و جدیدی تا بازشماری 10 درصد از آرای صندوق هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛شورای اسلامی شهر تهران در هفته ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بوده که از جمله آن‌ها می توان به زیر دو خم های جدیدی و دبیر روی تشک شورای شهر، آشتی کنان 2 ورزشکار در صحن شورای شهر اشاره کرد.

*زیر دو خم های جدیدی و دبیر روی تشک شورای شهر

در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه شورای شهر، عباس جدیدی با به کار بردن الفاظی علیه منتخبان مردم در شورای شهر با واکنش علیرضا دبیر مواجه شد که به او گفت سرجایش بنشیند، این صحبت دبیر باعث شد جدیدی به سمت او گام بردارد و با وی درگیر شود،که در نهایت با وساطت اعضای شورا، این درگیری پایان یافت.

*توضیحات چمران در خصوص درگیری جدیدی و دبیر/آمادگی انتقال تجربیات به شورای پنجم را داریم

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درگیری جدیدی و دبیر گفت: درگیری بین برخی اعضای شورای شهر همیشه وجود داشته است.

*نظارت مجلس بر انتخابات شوراها باید واقعی باشد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: در انتخابات باید قانون رعایت شود تا مردم اعتماد خود را به انتخابات از دست ندهند.


*شهرداری تهران در 2 ماه پایانی امیدوارتر به کار خود ادامه دهد

اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در 2 ماه پایانی باید به صورت جدی‌تر به کار خود ادامه دهد، چرا که هدف ما خدمت به مردم است.

*هیئت نظارت آماری از صندوق‌های انتخاباتی ندارد/ نتیجه انتخابات را پذیرفته‌ایم

محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدون شک نتیجه انتخابات را پذیرفته‌ایم اما اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت بر انتخابات آمار هیچ صندوقی را ندارد، افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، این هیئت تمام مسئولیت‌های خود را به وزارت کشور واگذار کرده است.

*مراجع قانونی شکایت لیست خدمت را نمی پذیرند/ آقایان پاسخگو باشند

رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مراجع قانونی برگه های شکایت برخی از اعضای شورای شهر تهران در رابطه با اعتراض به نتیجه انتخابات را نمی پذیرند.

*دولت مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها را تعیین کند/ برخورد کمیته انضباطی با رانندگان متخلف

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس هنوز هیچ  پاسخی به مدیریت شهری نداده و این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

*مکانیزم انتخابات شوراها باید تغییر کند/ قوانین انتخاب کاندیداهای شورای شهر باید اصلاح شود

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه عده‌ای در خصوص دستگاه‌های نظارتی و شمارش آرا انتقادهایی دارند، گفت: بدون تردید انتخاب 3 هزار نامزد برای انتخابات شورای شهر سخت و دشوار است، به همین دلیل باید قوانین در این خصوص اصلاح شود.

*آشتی‌کنان دبیر و جدیدی در صحن شورا

در سیصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران علیرضا دبیر و عباس جدیدی از اعضای ورزشکار شورای شهر به درخواست چمران با یکدیگر آشتی کردند.

*مدیران شهری تا روز آخر در سمت های خود مشغول به کار باشند

احمد حکیمی‌پور عضو شورای شهر تهران گفت: خبرهایی مبنی بر ترک سمت برخی مدیران ارشد شهرداری تهران شنیده می شود، به همین دلیل تقاضا داریم با توجه به اینکه کار شورای چهارم تمام نشده، مدیران به کار خود ادامه دهند و تا روز آخر در سمت خود فعال باشند.

*لزوم بازشماری آرای 10 درصد صندوق ها

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: از وزارت کشور درخواست بازشماری 10 درصد آرای صندوق ها را دارم.

*لایحه دستور العمل نحوه جانمایی ونصب بیلبوردها و پلاکاردهای تبلیغاتی در سطح بزرگراه‌های شهر تهران اصلاح شد

بر اساس اصلاحیه مصوبه شورا، دستور العمل نحوه جانمایی ونصب بیلبوردها و پلاکاردهای تبلیغاتی در سطح بزرگراههای شهر تهران پس از بررسی در شورای عالی فنی شهرداری تهران باید به تصویب شورای ترافیک شهر تهران رسیده و سپس اجرایی شود.

*آنچه از انتخابات بر جای می ماند رفتار جوانمردانه است/ تقدیر ویژه از کارکنان خدمات شهری برای پاکسازی شهر پس از انتخابات

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به حضور مردم در انتخابات پنجمین دوره شورا با بیان اینکه حضور ما باعث گرم شدن تنور انتخابات شد، گفت: انتخابات تمام میشود و آنچه باقی می ماند رفتار جوانمردانه است.

وی افزود: عملکرد شهرداری و به ویژه کارکنان خدمات شهری در پاکیزه کردن چهره شهر پس از انتخابات قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار