مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ثبت بیش از هشت میلیون تردد در اردیبهشت ماه امسال درمحورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان، در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۰۴ تردد وسیله نقلیه در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۵۸ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی افزود: در این مدت تعداد تردد‌ها در جاده‌های کشور حدود ۴۸۴ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۲۱ ام کشور را داراست.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۴۳۶ هزار و ۶۱۸ تردد و محور ابهر- خرمدره با ۳۸۹ هزار و ۶۱۷ تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه رود با ۱۷۴ هزار و ۴۲ جابجایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است که برابر با تردد دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۱۲ وسیله نقلیه سنگین است.

این مسئول ادامه داد: در حالیکه میانگین کشوری ۱۶ درصد بود و استان زنجان در رتبه ۷ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۸ درصد بوده است، افزود:میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۰۵ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است.

دست نشان بیان با اشاره به اینکه میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۴۵ وسیله نقلیه است، افزود: استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۲۱ را در کشور داراست و بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۶۳۶ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورگرماب – زرینه رود با ۲۳ تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست نشان یادآورشد:با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان- قزوین و آزادراه زنجان- تبریز می‌شود ۳ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۴۶ تردد است که حدود ۴۶ درصد از کل تردد در محورهای استان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.