برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در چهارمحال و بختیاری، با شعار محوری «من انقلابی‌ام» اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرهنگ پاسدار عباس عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: سوم خرداد یادآور رشادت‌های بی بدیل فرزندان این مرز و بوم در حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس، نگین درخشانی از صفحات تاریخ هشت سال ایثار و جان فشانی دلاور مردانی است که در سایه رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح، عزت و شکوه و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی افزود: به یمن و برکت این پیروزی با شکوه، امروز کشورمان به زعامت و رهبری مقتدرانه، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در پهنه مقابله با هجمه و نفوذ استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و ایادی آنان به خصوص تکفیری‌ها ایستادگی کرده که رهاورد آن، حضور مقتدرانه در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و ... است.

عباسی گفت: برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر همزمان در سراسر کشور، با شعار محوری «من انقلابی‌ام» و با عنایت ویژه به شعار سال (اقتصاد مقامتی، تولید، اشتغال)، تبعیت مردم و رزمندگان از ولایت و رهبری، ایستادگی و مقاومت، از حمله دشمن تا حماسه آزادی خرمشهر، وحدت و همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف، از دوم تا پنجم خردادماه ۹۶ به مدت ۴ روز اجرا می‌شود.

به گفته وی؛ این ایام به شرح زیر نامگذاری شده است:
۱) سه شنبه ۲ خرداد ۹۶؛ روز سلحشوری، پایمردی و ایثارگری و مدافعین حرم
۲) چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی
۳) پنج شنبه ۴ خرداد ۹۶؛ روز دزفول، روز مقاومت و پایداری
۴) جمعه ۵ خرداد ۹۶؛ ولایتمداری، وحدت و معنویت

گفتنی است: خرمشهر در استان خوزستان، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط نیروهای عراقی (از ۴ آبان ۱۳۵۹)، در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس آزادسازی شد.

این روز (سوم خرداد) در تقویم کشورمان، به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است.

استان چهارمحال و بختیاری، در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، بیش از ۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.