معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌های کشور بیان کرد: خام فروشی ضربه‌ای بر بنیان‌های اقتصادی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانخام فروشی مانع اقتصاد مقاومتی از شیراز؛ مسعود منصور در کارگروه تعامل کشوری معادن و منابع طبیعی در شیراز اظهار کرد: حتی موادی که صادراتش قانونی است ترجیحا باید فرآوری و بعد صادر شود، چون خام فروشی ضربه‌ای بر بنیان‌های اقتصادی کشور است.  

 
وی تصریح کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی کشور هم معادن و هم جنگل‌ها و مراتع جزو انفال محسوب می‌شوند و الزامی است در برداشت ها، حقوق نسل‌های آینده نیز مدنظر قرار گیرد.
 
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌های کشور با بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی و جنگل‌ها یک حوزه فرامرزی است و باید به آن توجه ویژه شود، ادامه داد: از این رو در راستای توجه به توسعه پایدار همه حوزه ها، بهره برداری از معادن به گونه‌ای صورت گیرد که حداقل تخریب در شرایط اقلیمی با توجه به شرایط بحرانی و شکننده کشور در حوزه آب و خاک ایجاد شود.  
 
مسعود منصور افزود: منابع طبیعی امروز در معرض چالش‌های مختلفی از جمله آفات و امراض جنگلی و مرتعی، دست‌اندازی و تصرفات اراضی ساحلی و تغییرات کاربری اراضی قرار دارد و مدیریت آن در گرو هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌ها است.
 
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌های کشور گفت: تمرکز در فعالیت‌های معدنی بر روی فعالیت هایی باشد که توجیه اقتصادی داشته باشند و در صورت تخریب در مناطق اجتناب ناپذیر، پس از بهره برداری بازسازی محدوده به نحو احسن انجام شود.
 
وی تصریح کرد: انتظار این است فعالیت معدنی با کمترین تخریب و آسیب به منابع طبیعی صورت گیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در کنار سازمان حفاظت محیط زیست با تعامل با همدیگر موجبات توسعه همه جانبه و پایدار کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار