برگزاری تظاهرات جهانی علیه شرکت آمریکایی مونسانتو+ تصاویر

مردم حدود 200 شهر مختلف جهان در اعتراض به موادغذایی یک شرکت آمریکایی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، صدها نفر از مردم سراسر جهان در تظاهرات بین المللی علیه شرکت آمریکایی صنایع کشاورزی و بیولوژیک "مونسانتو" حضور یافتند.

معترضان بر این باورند که فعالیتهای این شرکت در تولید مواد غذایی تراریخته (اصلاح ژنتیکی شده)، برای سلامتی مضر است و می تواند باعث گسترش تومورهای سرطانی، ناباروری و نقص مادرزادی در نوزادان شود.

سازمان دهندگان این تظاهرات در بیانیه ای اعلام کردند: تظاهرات در بیش از 200 شهر در سراسر جهان برنامه ریزی شده است. شکی نیست که این یکی از بزرگترین تظاهرات علیه شرکت مونسانتو خواهد بود.

به دنبال این تظاهرات، شرکت مونسانتو در بیانیه ای اعلام کرد: ما از دیدگاه های مختلف مردم در خصوص این شرکت استقبال می کنیم و بخاطر کاری که انجام می دهیم به خود افتخار می کنیم. ما متعهد هستیم که به جامعه کشاورزان جهان در تولید موادغذایی کمک کنیم تا منابع طبیعی کمتری آسیب ببیند. می دانیم که مردم عقاید مختلفی در این خصوص دارند و می توانند آنها را بیان کنند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

یکی از این تظاهرات گسترده روز شنبه در شهر تورنتو کانادا برگزار شد. مردم شعار می دادند: "گیاهان طبیعی را حفظ کنید. مواد غذایی را دستکاری ژنتیکی نکنید." همچنین حدود 300 نفر در تظاهرات علیه شرکت مونسانتو در شهر "لیون" فرانسه حضور یافتند. 

تظاهرکنندگان در شهر "لیسبون" پرتغال هم خواهان تولید غذاهای ارگانیک شدند. حدود 1500 نفر هم در شهر "بازل" در سوئیس به مواد غذایی تولید شده از سوی این شرکت اعتراض کردند. اورلاندو در فلوریدا هم صحنه حضور جمعیتی 100 نفره از تظاهرکنندگان بود.

شرکت مونسانتو با ایجاد تغییر در بذرهای خود، محصولاتی را تولید می کند که در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بیشتری دارند.

تظاهرات در سراسر جهان علیه شرکت موادغذایی آمریکایی

تظاهرات در سراسر جهان علیه شرکت موادغذایی آمریکایی

تظاهرات در سراسر جهان علیه شرکت موادغذایی آمریکایی

تظاهرات در سراسر جهان علیه شرکت موادغذایی آمریکایی
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار