مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدوین سند توسعه فرهنگی جنوب استان موجب اعتلای شاخص‌های فرهنگی منطقه خواهد شد.

سند توسعه فرهنگی جنوب استان موجب اعتلای شاخص‌های فرهنگی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: حوزه فرهنگ و هنر در جنوب کرمان بسیار غنی است و وجود تمدن هفت هزار ساله جیرفت کهن و حوزه فرهنگی هلیل رود بر این ادعا صحه می گذارد. تمدن کهن و غنای فرهنگی منطقه در حال جلوه گری است ولی ما نتوانسته ایم در گذشته از این فرصت استفاده کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: سعی بر ان داریم تا پای سیاست را از حوزه فرهنگ و هنر منطقه بیرون بکشیم زیرا مسایل حاشیه ای و دغدغه های سیاسی گذشته به منطقه بخصوص حوزه فرهنگ و هنر آسیب جدی وارد کرده است.


اسحاقی افزود: عدم پژوهش و ارتباط با دانشگاهیان و نخبگان موجب شده تا از این ظرفیت ها استفاده نشود و با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در منطقه به جایگاه واقعی خود نرسیده ایم. ایجاد زیرساختهای فرهنگی یکی از ضروریات اصلی در جنوب کرمان است که در سند توسعه فرهنگی منطقه به آن توجه جدی می‌شود.


وی اضافه کرد: سند توسعه فرهنگی جنوب استان که نقشه راهی برای اعتلای فرهنگ و هنر منطقه است با همکاری دانشگاهیان، نخبگان فرهنگی ،هنری و اهالی رسانه جنوب در حال تدوین است. متاسفانه بعد از استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی جنوب استان از این ظرفیت هم بخوبی استفاده نشده و اقدامات زیر بنایی لازم اجرا نشده است.


اسحاقی با تاکید بر اینکه مدیریت فرهنگی در منطقه لازم است، افزود: از تمامی ظرفیت های موجود از جمله اداب، رسوم، سنت ها و غنای فرهنگی این کهن دیار استفاده نشده و باید با مدیریت این ظرفیت‌ها موجبات توسعه زیرساختهای فرهنگی منطقه را رقم زد. اولویت اول که در منطقه ضرورت دارد ایجاد وفاق و همدلی بین هفت شهرستان جنوبی است. در این مدت کوتاهی که در خدمت اهالی فرهنگ و هنر بودیم  تمام تلاش ها صورت گرفته و نتایج ان را بخوبی احساس می کنیم. استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد زیرساختها در آینده موجب رشد شاخصهای فرهنگی منطقه خواهد شد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار