همایش ملی و بزرگداشت آیت‌الله ربانی املشی در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: از برگزاری همایش ملی با عنوان «مردی از دیار آفتاب» در بزرگداشت آیت‌الله شهید محمدمهدی ربانی‌ املشی، با حضور جمعی از علما و مسئولان کشور در استان خبر داد.

فیروز فاضلی افزود: این همایش ساعت 10 تا 13 روز چهارشنبه سوم خرداد ماه 96 در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور برخی از مسئولان کشور و جمعی از یاران و شاگردان آن شهید والامقام در این مراسم گفت: آیت‌الله فقیه از علمای برجسته حوزه علمیه قم به عنوان سخنران اصلی در همایش «مردی از دیار آفتاب» حضور خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله موحدی کرمانی و عبدالرضا هاشم زایی نیز با حضور در این مراسم، به ذکر خاطراتی از آیت الله شهید ربانی املشی خواهند پرداخت.

فیروز فاضلی افزود: رونمایی از فیلم مستند «مردی از دیار آفتاب» همراه با نمایشگاه عکس، اسناد و آثار ویژه آیت الله شهید ربانی املشی از دیگر بخش های این همایش ملی است.

وی تصریح کرد: همایش ملی «مردی از دیار آفتاب» با مسئولیت اجرایی موسسه فرهنگی هنری صبح قلم گیل، حمایت و همکاری ادارات ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی گیلان و با مشارکت استانداری، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، حوزه هنری و صدا و سیمای استان و شهرداری رشت برگزار می شود.
 

آیت الله محمدمهدی ربانی املشی از مبارزان و فعالان سیاسی بود که در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری کرد.

وی در سال 1364 در 51 سالگی به لقاء الله پیوست.

 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.