آموزش و پرورش بر اساس باورهای دینی و مسائل فرهنگی کشور ملزم به اجرای سند 2030 نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید رضا آذری مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان فارس خودشناسی، ارتباط با خدا و ارتباط فرد با خلقت را از ثمرات اجرای طرح تحول بنیادین دانست و بیان کرد: تربیت نسل انقلابی، مکتبی، پیرو قرآن و عترت بزرگ ترین رسالت معلمان است .

 
وی با بیان اینکه نظرسنجی مبنی بر امضاء برنامه چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ بوسیله وزیر  آموزش و پرورش و الزام به اجرای مفاد آن در نظام تعلیم و تربیت کشور بوده، بیان کرد:  رویکرد محوری آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با  اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش ،سند تحول بنیادین و  بیانات مقام معظم رهبری است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به سیاست های 6 گانه تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین تصریح کرد: تمام اهداف، ماموریت ها و چشم انداز این سند رسیدن به حیات طیبه است.
 
وی در ادامه با اشاره به سوء برداشت برخی از محافل از بیانات مقام معظم رهبری در مورد سند 2030  در دیدار با فرهنگیان ادامه داد: روشنگری مقام معظم رهبری مانند گذشته چراغ راه مسئولان دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران  بوده، و سوء استفاده از این موقعیت برای ضربه زدن به دولت، تنها نظام تعلیم و تربیت کشور را تضعیف می کند.

آذری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخش هایی از چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰، که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی  باشد، نمی داند افزود: آموزش و پرورش در این سند به صراحت اعلام کرده که خود را مقید به اجرای مفادی که در چارچوب نظام ارزشی و دینی کشور نباشد، نمی داند .

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.