آخوندی گفت: از ظرفیت بالای حمل و نقل ریلی بهره گیری مطلوبی نشد به همین سبب مشکلات بسیاری از جمله افزایش آلودگی هوا را به دنبال داشته است.

///////////////به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی راه آهن با رونمایی از تمبر 90 سالگی راه آهن اظهار کرد: سال های گذشته از ظرفیت بالای حمل و نقل ریلی بهره گیری مطلوبی نشد به همین سبب تاثیرات بسیاری از جمله افزایش آلودگی هوا را به دنبال داشته است.
 
آخوندی بیان کرد:پتانسیل کافی برای ایجاد چندین خط ارتباطی میان کشور های ترکیه، ارمنستان، پاکستان، عراق وجود دارد که نیاز برنامه ریزی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: نباید به حوزه حمل و نقل ریلی صرفا به بهره برداری از چند پروژه نگاه کرد بلکه باید به لایحه های مختلف آن جهت بهره گیری پرداخت.

این مقام مسئول با اشاره به وجود شرایط مطلوب برای ایجاد ارتباط با کشور های همسایه ادامه داد: توان برقراری خطوط مسافری میان شهر های اصلی کشور های همسایه و شهر های اصلی کشورمان از دیگر اهدافی است که باید به آن توجه شود که نیازمند تغییر اساسی در نگاه به حوزه حمل و نقل ریلی است.
 
 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: پنجمین نمایشگاه بین المللی راه آهن و یکی از نمایشگاه های بزرگ کشور با حضور 174 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی امروز آغاز به کار کرده است.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: قرداد های بسیاری منعقد گردید از جمله قرداد ساخت  6 هزار واگن باری میان یک شرکت داخلی و روسی انجام شد‌.

آخوندی در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان اظهار  کرد: اکثر تولیدکنندگان امروز قرارداد برای اقدامات خود دارند و عمدتا از وضعیت پیش رو رضایت داشتند.

  واردات در حوزه حمل و نقل ریلی نداشته ایم
 
سعید محمدزاده مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: پنجمین نمایشگاه بین المللی راه آهن نشانگر دو نکته است از جمله اینکه  تولیدکنندگان داخلی پشتوانه توسعه حمل و نقل کشور هستند و حضور پر رنگ شرکت های معتبر خارجی برای تعامل با شرکت های داخلی است.

وی در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار راه و شهرسازی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اینکه آیا واردات در حوزه ریلی صورت گرفته بیان کرد: تولیدکنندگان اکثرا دست به واردات برخی قطعات مختص به خود از دیگر کشور ها زده اند اما  100 درصد فرآیند تولید در داخل کشور انجام شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار