وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۲۶ ملت در اطراف کریدور زاگرس گفت: اگر دیدگاه تمدنی در احداث کریدور را در نظر بگیریم به چیزی بیشتر از جابجایی کالا و مسافر دست می‌یابیم.

نگاه تمدنی وهویتی به کریدورهای حمل ونقلیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره ۱۰ بندر امام خمینی به بازرگان و قفقاز و راه‌های تجاری سازی آن صبح امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
 
آخوندی در این همایش با بیان اینکه کریدور شماره ۱۰ و سایر کریدورهای طراحی شده در کشور فراتر از یک مسیر حمل و نقلی هستند گفت: کریدور‌ها نباید به عنوان محلی تعریف شوند بلکه باید به عنوان محور توسعه تعریف شوند.  
 وی افزود: برای عدد و رقم‌های حاصل از میزان جابجایی کالا، بار و مسافر و باید بررسی شود که چه جمعیتی پیرامون آن به مبادلات انسانی خواهند پرداخت.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: توسعه از نظر من یک فهم واقعیت کنونی خودمان و ارتباطمان با پیرامون و چشم انداز آینده است. رویکرد من به کریدورهای حمل و نقلی تمدنی و هویتی است. من اسم کریدور شماره ۱۰ را کریدور زاگرس می‌نامم که حس دیگری غیر از عدد دارد. زاگرس نشانی از تمدن انسانهایی که گذشته، حال و آینده دارند را به ما می‌نمایند.
 
آخوندی با اشاره به استان‌های حاشیه کریدور زاگرس شامل آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان افزود: این منطقه مهد تمدن ایرانشهری است. بیشترین تراکم جمعیتی کشور را دارد و بهترین منابع طبیعی را در این منطقه می‌بینیم که براساس آن ۲۶ ملت به یکدیگر متصل می‌شوند.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا به حال در حوزه توسعه ای، تمدن را در نظر نگرفته ایم و همه چیز عدد و رقم بوده است، تصریح کرد: به همین دلیل دچار اشتباه استراتژیک در انتخاب متحدان استراتژیک خود شده ایم. غربی‌ها ما را خاورمیانه می‌دانند که لزوماً جزء حوزه ایرانشهری ما نیست، اما ما از درون حوزه تمدنی آنچه تعریف می‌کنیم با طبقه بندی غربی‌ها تفاوت دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار