سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت تنها 2 موقوفه منفعتی وجود دارد.

تنها 2 موقوفه منفعتی سهم جیرفتی‌هابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی محمدی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه بطورکلی موقوفه به دو دسته کلی انتفاعی و منفعتی تقسیم می شود که در موقوفات انتفاعی همانند مساجد، حسینیه ها، تکایا و غیره درآمد حاصل نمی شود، گفت: از همه خیّرین تقاضا دارم موقوفات خود را در راستای مسائل عام المنفعه، وقف کنند تا بتوانیم به افراد نیازمند و همچنین موقعیت هایی که بیشتر نیاز به مساعدت دارد، کمک کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در شهرستان جیرفت تنها 2 موقوفه منفعتی وجود دارد، خاطر نشان کرد: 2 موقوفه منفعتی شهرستان جیرفت شامل موقوفه قمی در دوساری و حسین زاده در جهاد آباد است که درآمد آنها به ترتیب 12 و 3 میلیون تومان است که این درآمد خرج هزینه های خود این 2 موقوفه می شود.

محمدی با بیان اینکه اولویت اول موقوفات، حفظ آنها است، تصریح کرد:  باتوجه به اینکه موقوفات عام المنفعه در شهرستان جیرفت بسیار کم است، تقاضا دارم افراد نیازمند به مراجع ذیربط مراجعه کنند.

وی گفت: درآمد بقاء متبرکه فقط باید خرج خود امامزاده ها شود لذا پیرو شرع اسلام نمی توان وجوهات امامزاده ها را در راهی غیر از بقاء متبرکه هزینه کرد.

گفتنی است: غالب بر 90 درصد موقوفات شهرستان جیرفت انتفاعی همانند مساجد، تکایا و حسینیه ها هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار