فرماندار کرمان گفت: از نامزدهای انتخاباتی انتظار داریم به قانون عمل کنند و ما نیز مر قانون را رعایت خواهیم کرد.

قانون فصل الخطاب انتخابات به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ جلسه ی توجیهی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان کرمان دیروز با حضور توحیدی فرماندار کرمان؛ موحد رئیس دادگستری کرمان و سرهنگ عبدالعلی روانبخش  فرمانده انتظامی شهرستان کرمان، حجت الاسلام والمسلمین  توان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان کرمان، بابایی شهردار و عضو هیأت اجرایی و مسئولین دیگر در دانشگاه پردیس خواجه نصیر الدین طوسی برگزار شد.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه دو روز از تبلیغات انتخاب گذشته است و این جلسه می بایست زودتر از این برگزار می شد از تأخیر به وجود آمده عذرخواهی کرد و با بیان اینکه بایدها و نبایدهای انتخاباتی قبلاً اعلام شده است، از نامزدها خواست که قانون را رعایت کنند و در تبلیغات خود رعایت صداقت را داشته باشند. 

توحیدی بابیان اینکه بیش از 700 مکان برای تبلیغات مجاز در نظرگرفته شده است، گفت: هر کدام از داوطلبان می توانند در هرمنطقه ی شهر کرمان ستاد انتخاباتی داشته باشد و هر ستاد می بایست یک مسئول داشته باشد و بنرها باید در محل ستاد ها نصب شوند. در سایر شهرها نامزدها می توانند فقط یک ستاد داشته باشند. 

 وی بابیان اینکه افراد می توانند از طریق عقد قرار داد با پست نیز تبلیغات کنند، از برخی تبلیغات انتقاد کرد و آن ها را ضد تبلیغات دانست و  درباره ی برخی از قوانین  تبلیغاتی برای انتخابات گفت : چاپ عکس وپوستر حداکثر در دو فرم باشد، سخنرانی ها در محیط های سر پوشیده صورت گیرد و مجوزش اعلام شود و صدای بلندگو خارج از محل ستاد انتخاباتی نباشد، تشکیل ستاد انتخاباتی بدون اعلام کتبی به ستاد اجرایی خلاف قانون است و از  اسماء جلاله در تبلیغات استفاده نشود.

وی  از فداکاری، شهامت و شجاعت کاندیداها که حضورآن ها در انتخابات عاملی برای شور و نشاط در تبلیغات انتخابات و عاملی برای حضور باشور و گسترده  پای صندوق ها می شود، سپاسگزاری  نمود. 

وی با اشاره به اینکه انتخابات شوراها همچون انتخابات ریاست جمهوری از جایگاه رفیعی برخوردار است که در اصل 100 قانون اساسی به آن اشاره شده است، از استقبال خوب استان کرمان در این انتخابات سخن گفت و افزود: بیش از 618 نفر نامزد انتخاباتی  برای  شهر کرمان و 12 شهر  حضور دارند که از این تعداد 388داوطلب در شهر کرمان برای 11 کرسی در شورای شهر به رقابت می پردازند و این نشان از علاقمندی شهروندان دارد. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار