معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تحصیل نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو در این دانشگاه از تحصیل ۷۰ درصد دانشجویان خارجی در رشته پزشکی خبر داد.

فربد عبادی فرد آذر معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر مجموعا ۲۰۰ دانشجوی خارجی زیر نظر این معاونت مشغول به تحصیل هستند، اما به طور کلی ۷۰ الی ۷۵ درصد این دانشجویان در مقطع پزشکی تحصیل می‌کنند که از کشورهای مختلف و عموما همسایگان ایران به این دانشگاه راه یافته اند.

وی با اشاره به تحصیل قریب به به ۱۰ هزار دانشجو داخلی در علوم پزشکی ایران افزود: علی رغم تحصیل تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان سراسر کشورمان در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، مشکلی از نظر تامین اعتبارات و بودجه نداریم و از این بابت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان و ریاست دانشگاه سپاسگزاریم، اما فعلا قصد افزایش ظرفیت ها را تا زمان تصویب ابلاغیه‌های جدید در این خصوص نداریم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین در ادامه با اشاره به برنامه‌های زیارتی دانشجویان، از تشرف ۳۵۰ دانشجوی این دانشگاه به کربلای معلی خبر داد و گفت: این افراد همگی به قید قرعه انتخاب شده اند که طبق برنامه ریزی‌های دانشگاه و همکاری عتبات در این زمینه خوشبختانه از این تعداد ۱۵۰ نفر طی هفته گذشته و در امنیت و رفاه کامل به زیارت عتبات عالیات عراق علی‌الخصوص کربلای معلی مشرف شده و برگشتند.

وی تصریح کرد: طی هفته جاری نیز ۱۵۰ دانشجوی دیگر در امنیت و رفاه کامل به زیارت اباعبدالله (ع) و عتبات عالیات عراق مشرف می‌شوند. البته علاوه بر اقدامات انجام گرفته در خصوص توسعه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه، فعلا اقدامی انجام نمی‌دهیم چرا که تمام خوابگاه‌ها در سطح رفاهی و استانداردهای به‌روز خیلی خوبی قرار دارند و همه دانشجویان از این بابت کاملا راضی هستند.

فرد آذر همچنین با اشاره به آخرین وضعیت غذای دانشجویی گفت: طبق اجرای تدابیر انجام گرفته و با توجه به آخرین بررسی ها، هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی ایران از نظر کیفیت غذای دانشجویی رتبه نخست کشور را از آن خود کرده که یکی از علت‌های آن حذف کامل گوشت منجمد و استفاده از برنج کاملا ایرانی با کیفیت در منوهای غذایی روزانه است و هر دانشجو می تواند با استفاده از سیستم پرس رزرو دوپرس غذا میل کند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: آن دسته از دانشجویان و رزیدنت‌هایی که در مراکز درمانی و بیرون دانشگاه مشغول فعالیت هستند نیز غذای گرم دریافت می‌کنند و می‌توانند خارج از ساعت خاص ناهار بین ظهر تا عصر، تا ساعت ۱۶ وعده ناهار خود را به صورت گرم و تازه دریافت کنند؛ موضوعی که در مورد سایر وعده‌های غذایی نیز صادق است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.