جلسه روحانیون زکات استان کرمانشاه با حضور انتظاری مدیر کل و حسن آبادی معاون زکات کشور برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین خدرویسی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه در سال ۹۵ مودیان زکات در استان بیش از ۱۱۴ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال زکات واجب و مستحب پرداخت کرده اند، گفت: کمیته امداد استان کرمانشاه در سال گذشته برای جمع آوری زکات جایگاه هفتم کشور را کسب کرده است.

خدوریسی تاکید کرد: یک هزار و ۶۱۲ روستا در استان دارای اقلام کشاورزی زکات هستند که در سال ۹۵ این واجب الهی از ۵۷۴ روستای پرداخت کننده جمع آوری شده است.

وی با یادآوری اینکه از میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال به منظور مرمت و بازسازی پروژه های عمرانی عام المنفعه و بیش از ۳۸ میلیارد نیز برای احداث این پروژه ها هزینه شده است، اظهار کرد: حوزه های علمیه، کتابخانه، حسینیه، زینبیه، غسالخانه و خانه عالم از اصلی ترین پروژه های عمرانی به شمار می رود که با اعتبارات زکات احداث و مرمت شده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین ۵۸ میلیاردو ۸۵۴ میلیون ریال ازمیزان زکات جمع آوری شده در استان طی سال ۹۵ برای زدودن فقرو محرومیت از چهره روستاهای پرداخت کننده زکات هزینه شده است.

حسین خدرویسی با اشاره به اینکه تنها متولی جمع آوری زکات درکشور کمیته امداد است، اظهار امیدواری کرد: امسال زکات بیشتری در استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته طی تعامل مودیان با عاملین زکات جمع آوری شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.