تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از پایان رقابت های کشتی قهرمانی آسیا بر بام قاره کهن ایستاد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،روز دوم و پایانی بیست و هفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز (پنج شنبه) با برگزاری مسابقات اوزان 59، 71 و 85 کیلو گرم در شهر دهلی نو پایتخت کشور هندوستان آغاز شد که بر اساس برنامه قرار است رده بندی و فینال این مسابقات عصر امروز برگزار شود اما با توجه فینالیست شدن افشین بیابانگرد و حسین نوری و حضور سامان عبدولی در دیدار رده بندی و همچنین نتایج کسب شده فرنگی کاران رقیب؛تیم ملی ایران به قهرمانی زود هنگام قاره کهن رسید.رقابت برای نایب قهرمانی بین تیم های کره جنوبی و قزاقستان خواهد بود.
بر این اساس در وزن 59 كیلوگرم سامان عبدولی در دور اول با نتیجه 3 بر یك روزادور ژوگانیف از تاجیكستان را مغلوب كرد. وی در دور بعد مقابل فیروز توختایف از ازبكستان با نتیجه 2 بر یك پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این مرحله مقابل كنجیرو فومیتا از ژاپن با نتیجه 9 بر 4 شكست خورد و راهی دیدار رده بندی شد تا برای كسب مدال برنز با كالی سلیمانوف از قرقیزستان كشتی بگیرد. میرامبك آیناگولوف از قزاقستان و كنجیرو فومیتا از ژاپن در دیدار فینال این وزن حضور دارند.

در وزن 71 كیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 3 بر یك دیپاك از هند را شكست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل نورقاضی آسانگولوف از قرقیزستان با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف تاكشی ایزومی از ژاپن می رود.

در وزن 85 كیلوگرم حسین نوری در دور اول با نتیجه 6 بر صفر كانگ از كره جنوبی را شكست داد، وی در دور دوم مقابل فی پنگ از چین با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید. نوری در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 2 از سد عظمت كاستوبایف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن است.

گفتنی است در پایان مسابقات روز نخست تیم ایران در اوزان 80، 98 و 130 كیلوگرم توسط رامین طاهری، سید مصطفی صالحی زاده و بهنام مهدی زاده به مدال طلا دست یافت،در وزن 66 كیلوگرم توسط علی ارسلان صاحب مدال برنز شد و پژمان پشتام در وزن 75 كیلوگرم نیز هفتم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار