برای آنکه انسان موفقی باشيد و در زندگی به اهداف خود برسيد بايد کنترل فکر و ذهن خود را در دست بگيريد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛برای رسيدن به موفقيت در زندگي نياز به تلاش است. موفقيت عاملی ژنتيکی نيست که در وجود افراد باشد بلکه زاده همت و تلاش خود آدمي است.خود انسان ميتواند انتخاب کند آدم موفقي باشد يا خير؟بايد توجه داشت که گاهي انسان ها به عامل شانس معتقدند که اين عامل تلقيني است و بجز پشتکار موفقيت نميتواند عامل ديگري را مولد موفقيت دانست

من مي توانم، پس انجام مي دهم:

معمولاً تزريق عوامل محرک به فرد براي فرار از بحران و رسيدن به مرحله اي که آن را موفقيت مي ناميم، مهم ترين قسمت کار هر فرد است. بيان جملاتي همچون «مي توانم، پس حتماً مي توانم انجام دهم» داراي اعجاز نهفته اي هستند که هر فرد را در هر مرحله از خود دگرگون کرده و بيش از پيش مصمم مي سازد.

هرگز رهايش نمي کنم:

بي شک هيچ فردي نمي تواند همواره در انجام امور مورد نظر موفقيت و کاميابي را در مرحله نخست و اولين آزمايش تجربه کند پس اعتقاد به جمله «هرگز رهايش نمي کنم» مي تواند سرآغاز محکمي براي بازگشت به چرخه تلاش و آزمايش دوباره امور باشد.

از ديگران ياد مي گيرم:

اين يادگيري مي تواند شامل ? بخش عمده باشد؛ نخست يادگيري و به نوعي عبرت از خطاهاي ديگران و دوم يادگيري و الگوبرداري از موفقيت هاي آنان. چه بسا در گوشه گوشه شکست آنها نکات راهنما گونه اي براي رهنمون ساختن شما به سوي موفقيت وجود داشته باشد. الگوبرداري از موفقيت آنها نيز مي تواند سوق دهنده شما به سکوهاي برتر زندگي تلقي شود.

مي پذيرم که اشتباهاتي داشته ام:

خيلي جالب است وقتي قبول مي کنيد که اشتباهاتي در زندگي داشته ايد. بيشتر از هرکسي به خود کمک کرده ايد که در کمترين مدت قدم در راه اصلاح اشتباهات و رسيدن به کاميابي برداريد.

چه بسا مقاومت بتواند کاميابي شما را به تاخير بيندازد.

 

تهيه و تنظيم: مرکز خدمات روانشناسي آرامش معاونت اجتماعي پليس کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.