رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه آموزش های مهارتی را بستر توسعه اقتصادی دانست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در نشست با مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای استان گفت: افزایش سطح مهاراتی دانشجویان به ایجاد فضای اشتغال کمک می کند .


وی گفت: هم اکنون چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند که از این تعداد حدود یک میلیون دانشجو کاردانی هستند که تنها 23 درصد از جمیعت دانشجویان را نشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به روند کاهشی تعداد تکنسین ها در کشور گفت: گرایش به سمت مدرک گرایی باعث شده دانشجویان صرفا مقاطع بالای تحصیلی را انتخاب کنند که بسیاری از این دانشجویان بدون هیچ گونه مهارتی از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند .

اعلمی آل آقا با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مهارت آموزی بین دانشجویان توسعه یابد اظهار کرد: تقاضا محوری و مهارت محوری در نظام دانشگاهی باید جایگاه خود را پیدا کند .

وی افزود: دانشگاه ها باید از عرضه محور بودن فاصله بگیرند و به سمت تقاضا محوری حرکت کنند و برای بازار کار و صنعت نیرو تربیت کنند .

وی افزود با برپایی دفتر متمرکز فنی و حرفه ای در دانشگاه رازی می توان این فرهنگ را در میان قشر آینده ساز جامعه گسترش داد و آینده شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی را تضمین کرد .

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بر تعامل و همکاری این دانشگاه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد و گفت: بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به اهمیت این تعامل پی برده و برای توسعه این همکاری ها پیشقدم شده اند .

وی اضافه کرد: با کمک اداره کل آموزش فنی و حرفه ای می توان دانشجویان را به سمت رشته مورد علاقه های آنها سوق داد تا مسیر ارتقای مهارتی و شغلی را طی کنند .

اعلمی ال آقا با تاکید بر لزوم فراگیری رشته های نوین مهارتی توسط دانشجویان به عنوان نیروی کار آینده گفت: دانشجویی موفق به ورود به بازار کار می شود که علاوه بر فراگیری دروس آکادمیک، مهارت فنی و تخصصی را کسب کرده باشد.


انتهای پیام/پ






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.