پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی در تربت جام تمام مکانیزه برگزارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، «علی رستمی» فرماندار تربت جام گفت: در این دوره ۴۵ شعبه ثبت‌نام اخذ رأی در تربت‌جام پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: در هر یک از این شعب، یک دستگاه یا ترمینال مجری احراز هویت و استعلام از صحت مدارک شناسایی رأی‌دهنده که به‌صورت آنلاین، متصل به بانک اطلاعات ثبت‌احوال است قرار خواهد گرفت. در هر یک از شعب حداقل ۳ صندوق الکترونیک اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار تربت جام با اشاره به آموزش کارشناسان برای چگونگی بهره‌برداری از این سیستم گفت: پس از استعلام و احراز هویت رأی‌دهنده، دستگاه یک کارت الکترونیکی مجوز رأی، صادر و رأی‌دهنده با مراجعه به صندوق الکترونیک و درج کد داوطلب نسبت به رأی دادن اقدام خواهد کرد.

رستمی سرعت و دقت عمل در اخذ رأی، شمارش و تجمع آراء و تمرین و آمادگی برای برگزاری انتخابات آتی به این روش را بخشی از مزایای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ذکر کرد.

وی با اشاره به ۶۶ شعبه شهری، ۱۵۰ شعبه روستایی و ۷۱ شعبه سیار برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای تربت‌جام گفت: ۲۱۶ شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی در این شهرستان پیش‌بینی‌شده است. تعداد ۲۰ نفر نیز در هیئت‌های نظارت شهر و بخش‌ها رد صلاحیت شده‌اند که ۴ نفر در حوزه شهری و ۱۶ نفر در حوزه‌های روستایی بوده‌اند.

۲۲۳ بازرس و سربازرس در کل شهرستان

«احد شافعی» معاون فرماندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات تربت جام نیز با اشاره به شروع عملیات اجرایی انتخابات اعم از تشکیل هیئت‌های اجرایی، بازرسی، نظارت و تعیین محل شعب، تعیین صلاحیت‌ها در هیأت اجرایی و بررسی در هیأت نظارت گفت: در اجرای تبصره ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۶۶ قانون تشکیلات انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیأت بازرسی، سربازرسان و بازرسان شعب، کار نظارت بر حسن اجرای تکالیف قانونی در شعب اخذ رأی را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: هیأت بازرسی با اشراف کامل بر فضای عمومی شهرستان، اعم از دنیای مجازی و مراودات انتخاباتی به دنبال تحقق سیاست‌های عمومی نظام در برگزاری انتخابات سالم است و با حساسیت و دقت در شعب اخذ رأی از حریم عمومی مردم و آرای آنان حراست خواهد کرد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات تربت جام با اشاره به این‌که در این دوره از انتخابات ۲۲۳ بازرس و سربازرس در کل شهرستان در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت گفت: در هر شعبه اخذ رأی یک بازرس و در هر ۱۵ شعبه اخذ رأی یک سربازرس روند اجرای انتخابات را رصد و تخلفات احتمالی را گزارش خواهند کرد.

شافعی افزود: نظارت بر روند شمارش آرا و تنظیم صورت‌جلسه، تکمیل و جمع‌بندی چک‌لیست بازرسی از شعبه‌ها و تحویل به سربازرسان، تذکر به‌موقع تخلفات احتمالی در شعب به مجریان، ارتباط‌گیری با بازرسان تحت نظر و نظارت بر حسن اجرای وظایف آنان، مراجعه حضوری به شعب، رسیدگی به گزارش بازرسان، جمع‌آوری چک‌لیست بازرسی شعب، حضور فعال و سرکشی موردی به شعب از وظایف سربازرسان خواهد بود.

انتهای پیام//م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.