مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام گفت: ۳۰۷ بیمار خاص در این استان تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند و از خدمات درمانی و دارویی رایگان بهره هستند.

307بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، نورالدین رحیمی مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام بیان کرد: چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماری های خاص قرار می‌گیرد و درمان این بیماری‌ها به عنوان درمان‌های صعب العلاج به حساب می آید که عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار است.
 
وی اظهارکرد: بسیاری از این بیماری ها قابل درمان نبوده و منجر به ناتوانی، اختلال عملکرد فرد و حتی تهدید کننده زندگی این افراد می شود که باید نگاه ویژه ای به روش های نوین در تشخیص، کنترل، درمان و بیماریابی برای کاهش بار این بیماری ها داشت.
 
رحیمی افزود: ناآگاهی افراد مبتلا و خانواده های آنان منجر به بروز چالش هایی مانند تاخیر در تشخیص و استفاده نکردن از خدمات می شود بنابراین با توجه به مسائل موجود، اهمیت پژوهش در زمینه شناخت اولیه بیماری و همچنین پیشگیری و درمان، بیماری های مزمن را پررنگ تر می کند.
 
وی عنوان کرد: نامگذاری روز ۱۸ اردیبهشت به عنوان روز بیماری های خاص و صعب العلاج، می تواند منجر به افزایش آگاهی در سطح جامعه و همچنین توجه بیشتر مسئولان به این بیماران شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان یادآورشد: بیمه سلامت ضمن ارج نهادن این روز، تلاش می کند که فعالیت های پژوهشی خود را در زمینه تشخیص و درمان این بیماری ها گسترش دهد تا از این راه بتواند خدمتی به افراد مبتلا انجام داده باشد.
 
رحیمی تاکید کرد: برای پیشگیری از ازدیاد بیماران خاص و نیز برای کمک به این بیماران باید از ازدواج‌های فامیلی پرهیز کرد.
 
به گفته وی، توجه به آزمایشات قبل از ازدواج و بارداری، غربالگری به موقع نوزادان، بیمه رایگان بیماری‌های‌ خاص شامل تمامی مراحل درمانی و دارویی، افزایش تعداد کلینیک های درمانی بیماری‌های‌ خاص، افزایش تعداد واحدهای مددکاری در سراسر کشور و تحت پوشش قرار دادن کامل تمام بیماران خاص از دیگر راه های کمک به کاهش این بیماری ها است.
 
در استان ایلام ۳۶۷ هزار و ۳۰۲ نفر زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان در قالب صندوق سلامت، کارکنان دولت، روستاییان و عشایر و سایر اقشار قرار دارند ضمن اینکه ۳۰۷ بیمار خاص نیز تحت پوشش این بیمه هستند. 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.