شرکت ارتباطی "ام‌تی‌ان" آفریقای جنوبی در شبکه پهنای باند ایران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری 295 میلیون دلاری ام‌تی‌ان در شبکه پهنای باند ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا؛ گروه ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی، یک شرکت ارتباطی راه دور چند ملیتی، برای سرمایه‌گذاری در خط ثابت شبکه پهنای باند ایران به ارزش بالغ بر ۲۹۵ میلیون دلار، اعلام آمادگی کرد.  

این حجم از سرمایه‌گذاری گروه ام‌تی‌ان در شبکه ایرانی نت، یک خط ثابت شبکه پهنای باند، معادل خرید 49 درصد از سهام آن خواهد بود.

به موجب توافق اولیه که میان نمایندگان ایران و گروه ام‌تی‌ان انجام شد، این شرکت ارتباطی می‌تواند با توجه به لغو تحریم‌ها، بار دیگر در بازار مخابراتی ایران نقش فعال و پررنگی ایفا کند.  

در پی اجرا شدن برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران، ام‌تی‌ان توانست یک میلیارد دلار سودی را که از محل سهم 49 درصدی‌اش از شرکت ام‌تی‌ان ایرانسل در داخل ایران کسب کرده بود، به خارج انتقال دهد.

توافق صورت گرفته فعلا در مرحله غیرالزام‌آور قرار دارد. این دومین توافق شرکت ام‌تی‌ان در ایران از آغاز سال جدید میلادی است. پیش از این ام‌تی‌ان در گروه ایران اینترنت مجری نرم افزار تاکسی آنلاین اسنپ سرمایه گذاری کرده بود.

ام تی ان قصد دارد 40 میلیون دلار برای خرید 49 درصد از سهام شبکه نت پرداخت کند. این شرکت مبلغ 3.4 میلیارد رند (واحد پول آفریقای جنوبی) برای خرید سهام و اعطای وام جهت کمک به این شرکت ایرانی و توسعه یک شبکه فیبر نوری تا 5 سال آینده اختصاص داده است.

ام‌تی‌ان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این سرمایه گذاری فرصتی برای افزایش فعالیت‌ها در بازار پهنای باند ایران است و تمرکز شرکت بر روی 8 شهر اصلی این کشور خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار