خروج یک میلیارد دلار دارایی شرکت "ام تی ان" از ایران

شرکت آفریقایی "ام تی ان" اعلام کرد در پی رفع تحریم‌های تهران، تا ۲ ماه آینده حدود یک میلیارد دلار پول خود را از ایران خارج خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس دی "بی دی" لایو؛ همزمان با سفر دو روزه "جاکوب زوما،" رئیس جمهور آفریقای جنوبی، به تهران که با هدف گسترش روابط تجاری با ایران، انجام شد، شرکت ارتباطاتی راه دور "ام تی ان" اعلام کرد تا ماه ژوئن (تیر) 15 میلیارد رند (واحد پول آفریقای جنوبی) پول خود را از ایران خارج خواهد کرد.

"فوتوما نهلکو،" رئیس اجرایی گروه "ام تی ان" گفت: لغو تحریم‌های ایران و بهبودهای اقتصادی مرتبط با آن فرصت‌های قابل توجهی را برای ارتقاء خدمات ما به خصوص در فضای دیجیتال این کشور که ما می توانیم موقعیت قوی ای در آن بازار داشته باشیم، فراهم می کند.
ما در حال کار بر روی بازگرداندن 15 میلیارد رند از پولمان از ایران در نیمه نخست سال 2016 هستیم.

ام تی ان که مالک 49 درصد ایرانسل است، قبلا اعلام کرده بود اجازه خواهد یافت که حدود یک میلیارد دلار (14.4 میلیارد رند) سود و وام‌های بازپرداخت شده که در حساب واحد ایرانی این شرکت جمع شده، منتقل شود.

تحریم های غرب علیه ایران در ماه ژانویه لغو شد و ایران اکنون می تواند مجددا وارد اقتصاد جهانی شود.

شرکت ام تی ان به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب، قادر به دسترسی به پول خود در داخل ایران نبود.

"سینونگینکوزی نیانگا،" تحلیلگر اقتصادی، در این باره گفت: ام تی ان خواهد می‌تواند این پول را صرف پرداخت جریمه‌ای که در نیجریه متحمل شد، کند. این یک اتفاق مهم برای ام تی ان است. اگر این پول ها بتواند از ایران خارج شود، ام تی ان ممکن است تصمیم بگیرد این پول را صرف پرداخت جریمه‌اش در نیجریه کند. ام تی ان پیش از این 250 میلیون دلار بابت این جریمه پرداخت کرده است.

این تحلیلگر افزود، ام تی ان در سال 2015 سالی بسیار سخت را تجربه کرد، به ویژه در سه ماهه پایانی سال که کمیسیون مخابرات نیجریه این شرکت را به دلیل نقض مقررات ثبت مشترکان 5.2 میلیارد دلار جریمه کرد.

ام تی ان در سال 1994 (1373) تاسیس شد و در 22 کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای فعالیت دارد. از ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۶ (8 مرداد 85) گروه ‌ام‌ تی ‌ان دارای سی و یک میلیون مشترک در شبکه عملیاتی خود شامل شبکه تازه ملحق شده Investment LLC می باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار