رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی از ساخت ایمپلنت داخل استخوانی برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امید مرادی رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی در همایش عملکرد و دستاوردهای این بیمارستان گفت: در طراحی ایمپلنت تلاش شد نقایص نمونه‌های مشابه خارجی مرتفع گردد، ضمن اینکه قیمت تمام شده این اپملنت یک دهم مشابه خارجی است.

ساخت ایمپلنت داخل استخوانی برای اولین بار در کشور + عکس

وی ادامه داد: همچنین پروتز طراحی شده توسط متخصصان اندام مصنوعی با توجه به وضعیت آناتومیک خاص این حیوان طراحی و ساخته شده و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که توانایی راه رفتن حیوان را بدون فشار به مفاصل بالایی فراهم می‌کند.

رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی افزود: با تلاش صورت گرفته پروتز پای مصنوعی طراحی و ساخته شده که در یک فلامینگو که پای خود را از دست داده بود، کار گذاشته شده است.

مرادی تصریح کرد: تاکنون چند مورد محدود از ساخت پای مصنوعی فلامینگو در جهان گزارش شده که غالبا بسیار ابتدایی و با توجه به عدم تطابق آناتومیک بعد از مدتی غیر قابل تحمل برای حیوان بوده اند.

ساخت ایمپلنت داخل استخوانی برای اولین بار در کشور + عکس

وی بیان کرد: از ویژگی‌های پروتز ساخته شده وجود مفصل مچ و تاندون مصنوعی در آن است که منجر به بیومکانیک صحیح عضو و جلوگیری از آسیب به مفاصل بالاتر می‌شود.

رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی یادآور شد: انجام این اقدامات با توجه به نوآوری و نتیجه بسیار مطلوب و در راستای نجات و بازتوانی حیوانات دارای عضو بسیار ارزشمند است و می‌تواند در مجامع علمی و عمومی منجر به ارجاع بیماران نیازمند از خارج کشور به داخل و ارزآوری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاپور
۱۴:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
درود
من ی دونه گربه خیابونی رو ک متاسفانه ب دلیل رفتن توی موتور ماشین دستش اسیب دیده رو نزد جراح بردم ک ایشون نظر دادن دستش باید قطع بشه ایا واسه دست این حیون میشه پروتز مناسب پیدا کرد ؟
آخرین اخبار